arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵

قیمت طلا به ۱۲۳۲ دلار رسید

قیمت طلا در معاملات امروز ۱ دلار کاهش یافت و هر اونس طلا در برابر ۱۲۳۲ دلار معامله شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت طلا در معاملات امروز ۱ دلار کاهش یافت و هر اونس طلا در برابر ۱۲۳۲ دلار معامله شد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ارزش شاخص ها در بازارهای آسیایی افزایش یافته و قیمت نفت افت کرده است، در معاملات متلاطم امروز قیمت طلا افزایش داشت، هرچند که ابهام درباره سیاست پولی آمریکا موجب شد که سرمایه گذاران همچنان محتاطانه رفتار کنند.

ارزش سهام های آسیایی امروز متاثر از رشد شاخص ها در وال استریت افزایش یافته و به بالاترین رقم ها در 5 ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با حدود یک دلار افزایش به 1232 دلار رسید.

یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «در حال حاضر وضعیت طلا ضعیف به نظر می رسد زیرا حس ریسک پذیری در بازار افزایش یافته و ارزش سهام ها مجددا افزایش یافته است.» وی افزود، قیمت طلا ممکن است به 1210 دلار کاهش یابد.

طلا در سه ماهه نخست امسال بهترین عملکرد سه ماهه در حدود 30 سال گذشته را به ثبت رسانده که ناشی از پیش بینی عدم افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی بوده است.
فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر برای اولین بار در طی حدود یک دهه گذشته نرخ بهره را اندکی افزایش داد. هرچند وضعیت بازارها نشان می دهد که تا ماه دسامبر افزایش نرخ دیگری در کار نخواهد بود، اما اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز، احتمال می دهند دومین افزایش نرخ در ماه ژوئن اتفاق بیافتد.

اریک روزنگرن، رئیس فدرال رزرو شعبه بوستون روز دوشنبه گفت، فدرال رزرو سریعتر از آنچه که سرمایه گذاران انتظار دارند نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

ویلیام دادلی، رئیس فدرال رزرو شعبه نیویورک هم گفت، اقتصاد آمریکا «در مناسبت ترین وضعیت» قرار دارد اما فدرال رزرو به دلیل تهدیدات پدیدار شده، همچنان در زمینه افزایش نرخ بهره با احتیاط حرکت می کند.

چین، بزرگترین مصرف کننده طلای جهان روز سه شنبه یک شاخص طلای قیمت گذاری شده به یوان ایجاد کرد. این کشور قصد دارد گامی بلندپروازانه برای کنترل بیشتر بر قیمت گذاری طلا و افزایش نفوذ خود در بازار جهانی فلز زرد بردارد.

نظرات بینندگان