arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

رييس اتحاديه پوشاک : عرضه بيش از تقاضاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس اتحادیه کشوری تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان اینکه عرضه بیش از تقاضاست، گفت: نوسان های قیمتی در بازار به دنبال تغییر فصول، افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش هزینه دستمزدها طبیعی است.
 
به گزارش انتخاب، ابوالقاسم شیرازی وضع قیمت‌ها در بازار پوشاک را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد‌: قیمت پوشاک در سال جاری نه تنها افزایش نیافته است بلکه قیمت‌ها در سطح پایینی قرار داشته و محصولات با حداقل سود در بازار عرضه می‌شود‌. شیرازی معتقد است‌: در حال حاضر در بخش پوشاک عرضه بیش از تقاضای موجود در بازار است به همین دلیل رکود در این بخش حاکم است و تولیدات با حداقل سود عرضه می‌شود‌.
 
 رییس اتحادیه پوشاک، تغییر قیمت جهانی پنبه و برخی از محصولات تولید شده از پنبه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد‌: از آنجایی که بخش عمده‌ای از نیاز پنبه کشور از طریق واردات تامین می‌شود نمی‌توان نوسان قیمت های جهانی را در هزینه تمام شده نادیده گرفت‌. وی با بیان اینکه نرخ ‌ها بر‌اساس تجزیه و تحلیل قیمتی که صورت می‌گیرد‌، تعیین می‌شود‌، نرخ سود منطقی این صنف را 15 تا 20 درصد هزینه تمام شده دانست. شیرازی، تغییرات و نوسان ها را مطابق با فرآیند و ذات بازار دانست و با اشاره به اقدامات انجام شده برای کنترل و مدیریت بازار، اظهار داشت‌: علاوه بر بازرسی‌های سازمان‌های بازرگانی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان‌، حضور بازرسان شورای اصناف و اتحادیه‌ها نیز موجب کنترل بازار شده است.
 
وی از کاهش تخلف ها به دنبال افزایش بازرسی‌ها خبر داد و گفت‌: البته تحقق این مهم به این معنی نیست که تخلفی وجود ندارد و نکته مهم تشدید برخوردها با متخلفان است‌.
نظرات بینندگان