arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

فروش 120 میلیارد کالای متروکه

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از فروش 120 میلیارد تومانی کالاهای متروکه در گمرک طی سال 94 خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از فروش 120 میلیارد تومانی کالاهای متروکه در گمرک طی سال 94 خبر داد.

امین دلیری در گفت‌وگو با فارس در مورد کالاهای متروکه در گمرک اظهار داشت: کالاهایی که بیش از 3 ماه در گمرک می‌ماند، متروکه می‌شود و اکنون مشکلاتی بین سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی و گمرک وجود دارد که ارتباط مستقیم بین سیستم‌های الکترونیکی برای شناسایی و رسیدگی دقیق به کالاها وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حداکثر تا پایان اردیبهشت اتصال میان گمرک و سازمان برقرار خواهد شد و کالای متروکه به شکل هوشمند اعلام و به آن رسیدگی می‌شود.

وی افزود: تنوع کالاهای متروکه در گمرک زیاد بوده و علل زیادی برای این موضوع وجود دارد و یکی از آنها نداشتن صرفه اقتصادی است.

دلیری با اشاره به اینکه کالاهای متروکه گمرک توسط سازمان فروخته می‌شود، تصریح کرد: حقوق گمرکی، مالیات، ارزش افزوده و هزینه‌های جانبی از فروش اموال متروکه کسر می‌شود و مابقی منابع آن به صاحب کالا باز می‌گردد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه حدود 120 میلیارد تومان اموال متروکه سال گذشته فروخته شده است، گفت: این رقم نسبت به سال قبل آن 30 درصد افزایش نشان می‌دهد، همچنین کالای ضبطی و قضایی نیز 3 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده و در اموال مربوط به مواد مخدر 99 درصد کاهش داریم.

این مقام مسئول از تبادل اطلاعات سیستمی در سامانه یکپارچه اطلاعات با گمرک و تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و خزانه‌داری خبر داد و گفت: ظرف ماه‌های آینده این سامانه نهایی می‌شود که شفافیت، تسریع در فرآیندها را به همراه دارد.

وی افزود: 4 هزار و 523 میلیارد ریال کل فروش اموال منقول و غیرمنقول بوده که نسبت به سال گذشته 39.4 درصد رشد دارد.

دلیری در مورد دیگر اقدامات سازمان اموال تملیکی بیان داشت: پلمب الکترونیکی و سامانه فروشگاه دائمی به نام ایران اموال به صورت آزمایشی فعالیت خود را شروع کرده است.

نظرات بینندگان