arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

مطهری: نماینده مجلس نباید وامدار صاحبان قدرت و ثروت باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر استقلال نمایندگان مردم در خانه ملت اظهار داشت: نماینده ای می تواند از حقوق مردم دفاع كند كه وامدار صاحبان قدرت و ثروت نباشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی مطهری در گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان شهرستان های دماوند و فیروزكوه كه عصر چهارشنبه در حسینیه فرامه دماوند برگزار شد، افزود: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس به عنوان وكلای ملت، قانونگذاری است و ایفای دقیق این وظیفه مستلزم داشتن تخصص و تعهد و همچنین شجاعت به منظور نظارت بر حسن اجرای قوانین و پیشگیری از بروز تخلف در این مسیر است.

به گزارش انتخاب، وی اظهار كرد: نمایندگانی كه در زمان انتخابات با هزینه های میلیاردی و یا وابستگی به كانون های قدرت و ثروت زمینه حضور خود در مجلس را فراهم می كنند، هیچگاه نمی توانند با انجام وظایف خود وكیل خوبی برای ملت باشند.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم، توجه جدی به مصالح ملی كشور و ملت را از دیگر ویژگی های بارز نماینده كارآمد و موفق مجلس دانست و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با پرهیز از مصالح گروهی و جناحی تنها به دنبال رفع مشكلات مردم و حفظ و تامین مصالح و منافع ملی كشور و نظام باشند.

مطهری در ادامه برقراری دموكراسی را از دستاوردهای اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی براساس آرمان های والای امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، زمینه دخالت مردم در تعیین سرنوشت خویش و كشور را به خوبی فراهم كرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی از دو ركن اساسی جمهوریت و اسلامیت تشكیل شده كه اصل ولایت فقیه و وجود شورای نگهبان حافظ اسلامت نظام و برگزاری انتخابات برای مشاركت مردم در تعیین سرنوشت كشور نیز حافظ جمهوریت این نظام مقدس است.

مطهری به نقش بارز حضور مردم در عرصه های مختلف به ویژه انتخابات های اشاره كرد و گفت: حضور چشمگیر مردم در صحنه انتخابات همواره موجب بروز تحول در كشور با هدف پیشبرد امور شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به دیدگاههای شهید مطهری در خصوص نهضت اسلامی ، تصریح كرد: از دیدگاه ایشان، نفوذ اندیشه های بیگانه، تجدد گرایی افراطی، رخنه فرصت طلب ها، ابهام در طرح های آینده، ناتوان گذاشتن نهضت ها و كم شدن خلوص نیت در عرصه خدمت، آفتی برای نهضت اسلامی محسوب می شوند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان