arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

دخالت مستقیم امیر کویت در مذاکرات یمنی‌ها

امیر کویت با هدف جلب موافقت طرف‌های درگیر در یمن برای وارد شدن به مذاکرات مستقیم بر اساس قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل، شخصاً در مذاکرات میان گروه‌های یمنی دخالت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امیر کویت با هدف جلب موافقت طرف‌های درگیر در یمن برای وارد شدن به مذاکرات مستقیم بر اساس قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل، شخصاً در مذاکرات میان گروه‌های یمنی دخالت کرد.

به گزارش انتخاب، مذاکرات میان گروه های یمنی با نظارت سازمان ملل از شش روز پیش در کویت آغاز شده، اما هیچ پیشرفتی در روند مذاکرات حاصل نشده است. خبرگزاری یمن "سبأ" نوشت:" شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح امیر کویت، دو تیم مذاکره کننده یمنی را به بازگشت به پای میز مذاکره و موافقت با برنامه کاری مورد توافق براساس قطعنامه 2216 سازمان ملل فراخواند.

شیخ صباح پس از دیدارهای جداگانه با هر یک از این دو گروه یمنی، آن ها را به پیشبرد روند صلح و شروع مذاکرات دعوت کرد.

هیات های حوثی و صالح از زمان شروع جلسات گفت و گو در کویت با برنامه های پیشنهادی در طول 5 روز گذشته مخالفت کرده بودند، در حالی که قبلاً با نظارت "اسماعیل ولد الشیخ" فرستاده سازمان ملل به یمن درباره این برنامه کاری به توافق رسیده بودند و طی 5 روز گذشته رایزنی های عمیقی صورت گرفت، اما هیچ پیشرفتی درآن مشاهده نشد.

در همین حال "اسماعیل ولد الشیخ" فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: کار در مذاکرات طرف های یمنی بر اساس برنامه و محورهای مورد توافق و تهیه شده بر اساس قطعنامه 2216 سازمان ملل پیش می رود که مبتنی بر تحویل سلاح، عقب نشینی شبه نظامیان از شهرها، بازپس گیری موسسه های دولتی و آزادی زندانیان سپس از سرگیری روند سیاسی است.

فرستاده سازمان ملل همچنین تاکید کرد که زمان مشخصی برای مذاکرات میان طرف های درگیر در یمن اعلام نشده است.

*العالم
نظرات بینندگان