arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۵۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
نخستین سخنرانی دونالد ترامپ در حوزه سیاست خارجی:

اوباما اسرائیل را سرزنش کرد و با ایران به مهربانی برخورد کرد / در مذاکرات با ایران افتضاح عمل شد / هنوز جوهر توافق خشک نشده، تهران به آن بی توجهی می کند

در دوره ریاست جمهوری اوباما دولت اوباما که شفافیت اخلاقی ندارد اسرائیلی را مورد نکوهش قرار داده و از آن انتقاد کرده بود؛ در حالیکه با ایران با مهر و محبت برخورد می شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اوباما اسرائیل را سرزنش کرد و با ایران به مهربانی برخورد کرد / در مذاکرات با ایران افتضاح عمل شد / هنوز جوهر توافق خشک نشده، تهران به آن بی توجهی می کند

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ تایمز اسرائیل نوشت: ترامپ می گوید اوباما اسرائیل را سرزنش کرده و با ایران به مهربانی برخورد می کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، این نشریه آورده است: دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در رقابت های ریاست جمهوری آمریکا اوباما را متهم کرد با هزینه کردن امنیت اسرائیل برابر ایران تسلیم شده و به خطراتی که با توافق هسته ای با ایران ایجاد شده بی توجه بوده. 

ترامپ در اولین سخنرانی مربوط به سیاست خارجی اش گفت در دوره ریاست جمهوری اوباما دولت اوباما که شفافیت اخلاقی ندارد اسرائیلی را مورد نکوهش قرار داده و از آن انتقاد کرده بود؛ در حالیکه با ایران با مهر و محبت برخورد می شد.

ترامپ در این سخنرانی که بسیاری انتظار آن را می کشیدند گفت: اوباما در مذاکره برای توافق هسته ای افتضاح عمل کرد، و الان شاهدیم هنوز جوهر توافق خشک نشده، ایران به آن بی توجهی می کند. نمی شود به ایران اجازه داد سلاح هسته ای داشته باشد.

او که در هتل می فلور در واشنگتن سخنرانی می کرد در ادامه گفت: در دولت ترامپ به ایران هیچ وقت اجازه داشتن سلاح هسته ای داده نمی شود.

او در نیمه اول سخنرانیش که به انتقاد از دولت اوباما اختصاص داشت و شامل هیلاری کلینتون و دوران وزارت خارجه اش هم می شد، سیاست خارجی او را یک شکست خواند.

ترامپ به سخنان چند روز پیش جو بایدن، معاون اوباما که به انتقاد از اسرائیل اختصاص داشت، اعتراض کرد.

ترامپ در ادامه گفت، اوباما دوست اسرائیل نبوده است، ایران به خاطر اقدامات ما در طول مدت کوتاهی قدرت بسیار بزرگی شده و همه اش با هزینه از اسرائیل، متحد ما در منطقه و از آن مهمتر خود ایالات متحده بوده است.

ترامپ تصریح کرد می خواهد کهنگی را از سیاست خارجی آمریکا بتکاند و تمرکز سفت و سختی بر آنچه به گفته او برای آمریکا بهترین است قرار دهد.

او این بار برخلاف همیشه که بدون متن، سخنرانی می کرد و حتی رقبایش را برای خواندن از روی دستگاه های مرسوم به سخره گرفته بود، با استفاده از تلمپرامپتر استفاده کرد که سیستمی است که در برابر یک گوینده یا مجری قرار می گیرد و متنی که وی باید بخواند از ان پخش می شود. 

او در این سخنرانی چشم اندازی را برای سیاست خارجی آمریکا تصویر کرد که بر بازسازی ائتلاف ها، آغاز دور تازه ای از روابط با روسیه و ایران و مقابله با تهدید داعش تمرکز داشت.

ترامپ برای آرام کردن رهبران و سیاستمداران خارجی راه سختی در پیش دارد. آن ها اغلب از سخنان او ، مانند زمانی که گفت به طور موقت از ورود مسلمانان به آمریکا جلوگیری می کند غافلگیر شده اند.

همین حالا کمپین هیلاری کلینتون دارد تلاش می کند مطمئن شود رای دهندگان اظهارات قبلی ترامپ را فراموش نکنند. تیم او در پوششی وسیع، خبری را منتشر کرد که در آن ترامپ را به ایراد بی پرواترین لفاظی ها در میان تمام نامزدهای ریاست جمهوری در تاریخ مدرن متهم کرده بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
17
12
سلام.....متاسفانه چه بخواهیم چه نخواهیم ترامپ رییس جمهور میشه و جهان دوباره اشوب میشه....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
7
7
عجب!!!
که ایران به برجام بی توجهی میکند!!!
حتما درست میگی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
8
14
آقا ترامپ از همه نامزدها جز سندرز بهتره
الکی تبدیل به اژدها نکنیدش
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
3
13
حرفاي بعضي از اونوريا در باره برجام
چقدر شبيه حرفاي بعضي از افراد مهمه اينوره !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
4
19
هیچکدوم شون به نظر من خوب نیستن، اتفاقا هیلاری کلینتون یکی از افراد موثر در تحریم های شدید علیه ایران بوده است .
نظرات بینندگان