arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

آغاز تور شهرستان‌ «تو دهنتو می‌بندی یا من؟»/ به تالار حافظ می‌روم

داوود بنی اردلان کارگردان تئاتر با اشاره به آغاز تور اجراهای نمایش «تو دهنتو می بندی یا من؟» از بازتولید یکی از نمایش هایش و اجرای یک اثر جدید نمایشی در تالار حافظ خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

داوود بنی اردلان کارگردان تئاتر درباره فعالیت های جدیدش در سال جدید گفت: تیرماه نوبت اجرای نمایشی در تالار حافظ به ما داده شده است که فعلا در حال بررسی متن مورد نظر هستم. تلاشم این است که در صورت امکان نمایشنامه «خداحافظ دختر» نوشته نیل سایمون را اجرا کنم.

وی ادامه داد: نمایشنامه «خداحافظ دختر» درباره هم‌خانه شدن زن و مردی است که ابتدا با هم اختلافات شدید و مشکلات عدیده ای دارند اما در پایان این ارتباط به رابطه ای عاشقانه می انجامد. البته به جز این نمایشنامه دو متن «دختر یانکی» نیل سایمون و «دوباره اون آهنگ رو بزن سم» وودی آلن را هم برای اجرا در نظر دارم. همه چیز بستگی به زمان دقیق اجرا و پذیرفته شدن متن دارد. این متن نمایشی ترجمه نشده و تنها یک فیلم سینمایی با عنوان The Goodbye Girl محصول ۱۹۷۷ از روی آن ساخته شده است.

بنی اردلان یادآور شد: همچنین پیشنهاد بازتولید نمایش «این آب آشامیدنی نیست» را که دی ماه ۹۴ در تالار حافظ اجرا شده بود به سالن شمس موسسه اکو و فرهنگسرای نیاوران داده ام که البته هنوز مکان و زمان دقیق اجرا مشخص نشده است اما قطعا برای اجرای مجدد تغییرات در گروه بازیگران و خودِ کار خواهیم داشت و حتی ممکن است یکی دو نقش از نمایش کم شوند.

این هنرمند درباره اجرای شهرستان های نمایش «تو دهنتو می بندی یا من؟» نیز بیان کرد: نمایش «تو دهنتو می بندی یا من؟» نوشته بهاره رهنما که سال ۹۳ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به صحنه رفت و با استقبال خوبی نیز روبرو شد، تور اجراهای شهرستان خود را آغاز کرده است و در اولین گام، اول و دوم اردیبهشت ماه در شهرستان لنگرود به صحنه رفت.

وی در پایان صحبت هایش اضافه کرد: بهاره رهنما و کمند امیرسلیمانی بازیگران این اثر نمایشی هستند که در ۴ سانس در شهر لنگرود به صحنه رفت و برخلاف انتظار ما با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. در حال رایزنی هستیم که این اثر نمایشی در شهرهای رشت، خرم آباد و شیراز نیز به صحنه برود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان