arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

ترافیك نشست های انتخاباتی در آخرین شب تبلیغات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در آخرین ساعات پایانی زمان تبلیغات انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی كه در 21 استان برگزار می شود، طرفداران نامزدها ، جناح ها و گروه ها شاهد ترافیك سنگین نشست های انتخاباتی ، همایش ها و سخنرانی شخصیت های سیاسی بوده اند.

به گزارش ایرنا، روز و شامگاه چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه استانهای گلستان، ایلام، لرستان، فارس، آذربایجان غربی، خوزستان، گیلان و تهران میزبان مسئولان جریان های سیاسی از جمله مرعشی، كواكبیان، موسوی لاری، خرازی، عارف، مهرعلیزاده، شكوری راد و مصباحی مقدم بودند.

محورهای اصلی نشست های خبری و همایش ها در این استانها خلق حماسه حضور، پرهیز از افراط گرایی، تاكید بر انتخاب آگاهانه و رفع مشكلات معیشتی مردم بود.

***مرعشی،كواكبیان و مصباحی مقدم در گلستان

استان گلستان در آخرین روز تبلیغات مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی میزبان مرعشی، كواكبیان و مصباحی مقدم بود.

سیدحسین مرعشی سخنگوی حزب كارگزاران سازندگی در جمع اصلاح طلبان و طرفداران لیست امید در گرگان، افراط گرایی و تنگ نظری را خطر جدی بیان كرد و گفت: اصولگرایان اگر می خواهند در عرصه های قدرت باقی بمانند باید تندروها را از خود دور كنند.

وی انتخابات مرحله دوم را در سرنوشت مجلس دهم بسیار مهم دانست و گفت: نتیجه این انتخابات می تواند جای اكثریت و اقلیت مجلس را عوض كند.

مصطفی كواكبیان، دبیر كل حزب مردمسالاری نیز در استان گلستان، بیان كرد كه مردم در انتخابات هفتم اسفند نشان دادند برای تغییر آمده اند و این تغییر حاصل شد.

مصباحی مقدم هم در گرگان اظهار كرد كه مجلس شورای اسلامی باید مقتدر باشد، نمی‌گوییم كه مقابل دولت، بی ‌منطق قرار بگیرد اما چاكر دولت نباشد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در زمان احمدی نژاد برخی می گفتند دولت و مجلس اصولگرا باهم می‌سازند اما دیدند زمانی كه دولت از اصول فاصله گرفت مجلس در برابر آن ‌ایستاد و ما حتی دو بار طرح سوال از رئیس جمهوری(احمدی نژاد) را مطرح كردیم و تا استیضاح هم پیش رفت.

***موسوی لاری در ایلام

حجت الاسلام والمسلمین عبدالواحد موسوی لاری در همایش بزرگ اصلاح طلبان ایلام تاكید كرد كه با بد اخلاقی و تهمت زدن نمی توان كشور را اداره كرد.

وی با بیان این كه آرامش در گفتار و عمل یكی از شعارهای اصلاح طلبان است، گفت: ما منادی آرامش هستیم. 

*** همایش بصیرت افزایی اصولگرایان در اراك و لغو یك برنامه سخنرانی 

آیت الله اراكی دبیر كل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و منتخب مردم استان مركزی در مجلس خبرگان رهبری در همایش بصیرت افزایی اصولگرایان در اراك برانتخاب آگاهانه نامزد اصلح تاكید كرد.
همچنین به دلایلی برنامه آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در اراك لغو شد.

*** خرازی در لرستان
صادق خرازی رئیس شورای مركزی حزب ندای ایرانیان نیز در خرم آباد، صندوق های رای را مهمترین ابزار رسیدن به هدف عنوان كرد و گفت: مشاركت مردم درانتخابات امنیت را برای كشور به ارمغان می آورد.

*** باهنر در فارس
محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در همایش حامیان اصولگرایی در شیراز گفت: مجلس دهم به نمایندگان مدبر، مخلص، بصیر، كوشا و متخصص نیاز دارد و نماینده ای می تواند در مجلس تاثیرگذار باشد كه علاوه بر داشتن مدیریت جهادی و آگاهی، در طول خدمت خود فعالیت های ماندگاری داشته باشد.

***مهرعلیزاده در آذربایجان غربی 
محسن مهرعلیزاده فعال سیاسی و معاون دولت اصلاحات با حضور در ارومیه اظهار كرد كه مردم به اصلاح طلبان بیشتر اعتماد دارند.
وی از تمام مردم خواست تا همچون دور اول حضور پرشوری پای صندوق های رای داشته باشند.

***سخنرانی عارف در خوزستان حاشیه نیز داشت
حراست دانشگاه شهید چمران اهواز از ورود یكی از نامزدهای مجلس دهم شورای اسلامی برای حضور در مراسم سخنرانی رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان جلوگیری كرد.
همچنین از دو نامزد دیگر نیز خواسته شد از سالن خارج شوند .
محمدرضا عارف در اهواز گفت كه رویكرد ما معرفی و انتخاب بهترین ها در لیست امید و تقویت مجمع نمایندگان استان ها و در نتیجه تقویت مجلس است.

*** شكوری راد در گیلان
علی شكوری راد دبیركل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در رشت اجرای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را در گرو همدلی و همزبانی دانست و گفت: همگان از هر جناحی باید برای ساخت این كشور، دست در دست هم بگذارند و شكرگزار این امنیت باشند.

*** مطهری در شهرستانهای استان تهران
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان شهرستان های دماوند و فیروزكوه به نقش بارز حضور مردم در عرصه های مختلف به ویژه انتخابات ، استقلال نمایندگان، تعهد و شجاعت اشاره و تاكید كرد كه نماینده مجلس نباید وامدار صاحبان قدرت و ثروت باشد.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت ماه 1395 در 55 حوزه انتخابیه و 21 استان برای تعیین 68 نماینده برگزار می شود كه در این مرحله از انتخابات 136 نامزد با یكدیگر رقابت می كنند.

در مرحله نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی كه هفتم اسفند 1394 برگزار شد تكلیف 222 كرسی مجلس مشخص شد. 

تبلیغات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا هشت صبح پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه ادامه دارد .

نظرات بینندگان