arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

رییس‌جمهور چین: اجازه وقوع جنگ در شبه جزیره کره را نمی‌دهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس‌جمهور چین می‌گوید، تحت هیچ شرایطی اجازه بروز جنگ و ناآرامی را در شبه‌جزیره کره نمی‌دهد.

به گزارش رویترز، شی جینپینگ، رییس‌جمهور چین در نشست تعامل و اقدامات اعتمادساز کشورهای آسیایی خطاب به وزرای خارجه کشورهای آسیا گفت: به عنوان همسایه نزدیک شبه‌جزیره کره ما قطعا اجازه نخواهیم داد تا جنگ و درگیری در این منطقه رخ دهد چرا که چنین مسئله‌ای به نفع هیچ کس نیست.

این در حالی است که طی ماه‌های اخیر پیونگ‌یانگ با انجام آزمایش‌های موشکی و اتمی خود جدای از رویارو شدن با قطعنامه‌های شدیدتر شورای امنیت سازمان ملل، همسایگان خود را نیز خشمگین کرده است.

چین تنها متحد کره‌شمالی محسوب می‌شود که به نظر می‌رسد با اقدامات اتمی و موشکی این کشور چندان موافق نیست. پکن پیش از این بارها از پیونگ‌یانگ خواسته بود تا در جهت خلع سلاح اتمی خود گام بردارد.

در این نشست رییس‌جمهور چین هم‌چنین به مسئله دریای چین جنوبی اشاره و عنوان کرد: پکن در خصوص این منطقه هم‌زمان به دنبال صلح، ثبات و حقوق و استقلال خود است. پکن در حالی ادعا می‌کند بیش از90 درصد این دریا به این کشور تعلق دارد که کشورهای دیگری چون برونئی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و تایوان در این دریا ادعاهایی را مطرح می‌کنند. چین نیز بدون توجه به این ادعاها با ادامه ساخت و ساز و اقدامات نظامی در این دریا به تنش‌ها در این منطقه دامن می‌زدند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان