arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

یونسی: خليج فارس بايد نماد وحدت ملي ايران باشد/ اقوام در ایران تهدید نیستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دستيار ويژه رئيس جمهوري در امور اقليت‌هاي ديني و مذهبي گفت: خليج فارس بايد نماد وحدت ملي ايران باشد چون شناسنامه ايرانيان است و هر كسي به جز اين سخني به بيان آورد خائن به ملت، تاريخ و هويت ايران است؛ البته نبايد به گونه‌اي باشد كه اين را براي جنگ‌افروزي، اختلافات ميان كشورهاي منطقه باشد.

به گزارش  ايرنا، علي يونسي دستيار ويژه رئيس جمهوري امروز در آيين بزرگداشت روز خليج فارس اظهار داشت: اقوام در ايران تهديد نيستند بلكه فرصت هستند؛ اين تعبير را مقام معظم رهبري مكررا به كار برده اند و پيش از ايشان نيز امام خميني(ره) اين را بيان فرمودند و استراتژي جمهوري اسلامي ايران همواره بر اين بوده است.

وي ادامه داد: اگر در منطقه در بهترين امنيت قرار داريم به خاطر اين است كه وحدت خود را در كسوت اقوام و مذاهب قرار داده‌ايم؛ امروز امنيت خود را با مشاركت همه اين تنوع قومي، زباني، لهجه‌اي شكل داده‌ايم كه اين امر لازمه حيات بشر ي است و بشر با تنوع و تكفر معنا پيدا مي‌كند.

يونسي خاطر نشان كرد: رسيدن به قله تمدن اسلامي ايراني كه در گذشته داشته‌ايم بر نبوغ ايرانيان، نگاه درست ايرانيان، و برداشت درست ايرانيان از اسلام پايه‌ريز شد؛اگر امروز بخواهيم اين هدف را محقق كنيم به جز با مشاركت همه اقوام در ايران امكانپذير نيست.

دستيار ويژه رئيس جمهوري در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني تاكيد كرد: دشمنان و رقيبان منطقه‌اي در تلاش هستند اين تفاوت‌هاي قومي و مذهبي را به خشونت تبديل كنند و تلاش مي‌كنند بعضي ازاقوام ايراني يا زبان ها كه در ايران وجود دارد به گونه‌اي در مقابل ديگران قرار دهند و من رده‌هاي آن را مشهود ديده‌ام.

يونسي با اشاره به اينكه نام خليج عربي در هيچ يك از اسناد عربي وجود ندارد، گفت: همه اسناد و جغرافي دانان با نام خليج فارس اين منطقه را ثبت كردند ولي گاهي مي‌بينيم كه كودكاني در ايران تحت تاثير آنها شعار آنها را تكرار مي‌كنند.

وي ادامه داد: عاشقان ايران بايد آنگونه كه وظيفه دارند از هويت ملي و فرهنگ ملي دفاع كنند.
يونسي افزود: خليج فارس بايد نماد وحدت ملي ايران باشد چون شناسنامه ايرانيان است و هر كسي به جز اين سخني به بيان آورد خائن به ملت،تاريخ و هويت ايران است؛البته نبايد به گونه‌اي باشد كه اين را براي جنگ‌افروزي، اختلافات ميان كشورهاي منطقه باشد.

نظرات بینندگان