arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

پرسپولیس صفر - نفت 2/ منصوریان برای استقلال برد، پرسپولیس سوم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیدار دو تیم پرسپولیس و نفت تهران با برتری دو بر صفر شاگردان علیرضا منصوریان تمام شد تا شاگردان برانکو صدر جدول را از دست بدهند.

از هفته بیست و هشتم لیگ‌برتر فوتبال ایران، پرسپولیس و نفت تهران از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی رودرروی هم قرار گرفتند. این دیدار در پایان با پیروزی دو بر صفر نفت خاتمه یافت. وحید امیری در دقیقه 84 و مجتبی حقدوست در دقیقه 92 گل های نفت را به ثمر رساندند.

با این نتیجه پرسپولیس همان 51 امتیازی باقی ماند اما با تقاضل گل کمتر نسبت به استقلال تهران و خوزستان در رده سوم قرار گرفت اما نفت تهران با 45 امتیاز در رده پنجم ماند.

محمد دانشگر، وحید امیری و سعید لطفی از نفت تهران و بابک حاتمی، لوکا ماریچ و فرشاد احمدزاده از پرسپولیس با کارت زرد داور مواجه شدند.

نیمه نخست

در دقیقه پنج، پرسپولیسی‌ها نخستین موقعیت خود را روی اشتباه بازیکنان نفت و از سمت دفاع چپ دفاع این تیم به دست اوردند که مهدی طارمی تا مقابل محوطه شش قدم پیش رفت اما شوت بی‌دقت او با طی کردن عرض زمین از دروازه بیرانوند دور شد.

در دقیقه هفت فرشاد احمدزاده، از سمت چپ زمین نفت کرنر تیمش را ارسال کرد که بیرانوند در موقعیتی خطرناک توپ را بار دیگر به کرنر فرستاد.

دقیقه هشت بازی، بار دیگر کرنر پرسپولیس را محسن مسلمان از سمت راست دفاع نفت ارسال کردند که در شلوغی محوطه جریمه توپ مقابل پای احمدزاده افتاد اما او با بی‌دقتی توپ را به بالای دروازه زد.

در دقیقه 14، مهدی طارمی سانتری را از مقابل محوطه هجده قدم به مقابل محوطه شش قدم ارسال فرستاد که امید عالیشاه با پرشی بلند، توپ را با ضربه سر به تور کنار دروازه زد.

در دقیقه 27، یک بار دیگر پرسپولیسی‌ها به وسیله پاس بلند بابک حاتمی به محوطه جریمه نفت تهران موقعیتی را ایجاد کردند که پاس رو به عقب علیپور را مهدی طارمی با ضربه قدرتمند روی پا به بالای دروازه زد تا آه از نهاد هواداران این تیم بلند شود.

در دقیقه 37، بازیکنان پرسپولیس ضربه خطایی را روی دروازه نفت ارسال کردند که مدافع این تیم توپ را به اشتباه دفع کرد و در آستانه ورود به دروازه، بیرانوند با واکنشی خوب توپ را راهی کرنر کرد تا این نیمه با تساوی بدون گل تمام شود.

نیمه دوم

در دقیقه 49، بازیکنان نفت نخستین موقعیت این نیمه را ایجاد کردند. علی قربانی در گوشه محوطه شش قدم پرسولیس توپ را به سمت دروازه این تیم شلیک کرد که سوشا مکانی توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 54، مهدی طارمی توپ بلندی که بابک حاتمی به داخل محوطه جریمه ارسال کرده بود را با ضربه سر زد که علیرضا بیرانوند توپ را در آغوش کشید.

در دقیقه 62، محسن مسلمان ضربه ایستگاهی تیمش را روی دروازه نفت تهران ارسال کرد که باز هم امید عالیشاه بالاتر از همه توپ را به بیرون فرستاد.

در دقیقه 65، محسن مسلمان حرکتی انفرادی را مقابل محوطه جریمه نفت تهران آغاز کرد و در ادامه با شوتی فنی و محکم دروازه این تیم را به خطر جدی مواجه کرد اما این توپ با فاصله اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 84، وحید امیری حرکت انفرادی‌ای را مقابل دروازه پرسپولیس آغاز کرد و با عبور از رضا نورمحمدی توپ را از میان پاهای سوشا مکانی عبور داد و گل نخست این بازی را به ثمر رساند تا تیمش با یک گل از حریف پیش بیفتد.

در دقیقه 92 نفتی‌ها روی یک ضدحمله صاحب موقعیتی عالی شدند. مجتبی حقدوست در موقعیت تک به تک با سوشا مکانی او را دریبل کرد و دروازه خالی را باز کرد تا آب سردی بر تن پرسپولیسی‌ها ریخته باشد.

برای پرسپولیس سوشا مکانی، بابک حاتمی، مایکل اومانیا، لوکا ماریچ ( رضا نورمحمدی 62)، محمد انصاری، محسن مسلمان، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده (جری بنستون 74)، امید عالیشاه، علی علیپور و مهدی طارمی به سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ به میدان رفتند.

علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، سید جلال حسینی، سیامک کورشی، حمید بوحمدان، وحید امیری، وحید حمدی نژاد، سعید لطفی، محمد دانشگر، ایمان مبعلی ( مجتبی حق دوست 79) و علی قربانی (امیر ارسلان مطهری 64) 11 بازیکنی هستند که از ابتدا مقابل پرسپولیس به میدان رفتند.

نظرات بینندگان