arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

مانور مقابله با تروریسم در جشنواره کن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ویدئویی که حمله گروهی تروریست به کاخ جشنواره فیلم کن، زخمی شدن عده‌ای روی فرش قرمز و تسلط نیروهای نظامی و پزشکی فرانسه بر این وضعیت را نشان می‌داد، در محل برگزاری این رویداد بین‌الملی به نمایش درآمد و موجب بروز واکنش‌های متفاوتی از سوی شرکت‌کنندگان در این فستیوال شد.

به گزارش گاردین، در ویدیوی این مانور که روز 21 آوریل به نمایش درآمد، تعدادی از تروریست‌ها به سمت ساختمان‌های محل برگزاری جشنواره کن حمله کردند، اما گروه‌های پزشکی به کمک افراد مجروح روی فرش قرمز آمده و نیروهای پلیس موفق به مدیریت این شرایط بحرانی شدند.

یوکا ماتوا، یکی از فعالان تلویزیونی ژاپن در این باره گفت: من درباره این مساله فکر نمی‌کردم تا وقتی که این ویدئو کلیپ را دیدم. شاید امسال دیگر به فرش قرمز نزدیک نشوم.

این در حالی است که الکساندر ون دولمن، مدیر یکی از کمپانی‌های فیلم آلمان اظهار کرد: هر کس که به کن می‌رود می‌داند که فرانسه جای خوبی برای نمایش دادن است. امیدوارم این ویدئوی امنیتی فقط یک نمایش اجرایی برای متقاعد کردن ما در مورد میزان ‌آمادگی آنها نباشد.

دیوید لیسنارد، شهردار کن در دفاع از این مانور نمایشی گفت: این مانور واقعی نیست، اما کمک می‌کند تا برای واقعیت آماده شویم و خطرها را محدود کنیم. خطرها در حال تغییر است؛ این ساختمان‌ها ٣٠ سال پیش زمانی که مسائل امنیتی مثل الان نبود، طراحی شده‌اند.

کلر آن ریکس، مدیر سالن های جشنواره‌ کن ٢٠١٦ نیز گفت: این همه ویدئوهایی که شما در اینترنت می بینید ترسناک هستند، نه پوشش یک مانور نظامی.

همچنین بر اساس سایت جشنواره فیلم کن، فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی که یکی از فیلم‌های رقابت کننده برای کسب نخل طلا در بخش رقابتی است در روزهای 21 و 22 می (اول و دوم خرداد) در جشنواره کن به روی پرده خواهد رفت.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن از تاریخ 11 می (22 اردیبهشت) با نمایش فیلم «کافه سوسایتی» جدیدترین اثر «وودی آلن» آغاز به کار خواهد کرد و تا 22 می (دوم خرداد) ادامه خواهد داشت. 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان