arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

تیراندازی طرفداران نامزدهای انتخابات در ممسنی / ذوالفقاری: 4 نفر زخمی شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امنیتی وزارت کشور، از انجام یک تیراندازی بین هواداران در شهرستان ممسنی استان فارس خبر داد و گفت: در پی این حادثه ۴ نفر مجروح شدند و تعقیب ضاربان ادامه دارد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور با حضور در محل این ستاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 21 استان موردنظر که انتخابات دور دوم در آنها برگزار می‌شود بر اساس پیش‌بینی‌هایی که از قبل داشتیم 3 منطقه در وضعیت امنیتی برآورد کرده بودیم که شامل استان‌های خوزستان چهارمحال و بختیاری و فارس می‌شد.
 
وی افزود: تا این لحظه در کل حوزه‌ها امنیت و آرامش برقرار است و هیچ مورد سوء امنیتی نداشتیم و پیش‌بینی‌های همه‌جانبه از سوی نیروی انتظامی و سایر نهادهای دیگر برای برقراری امنیت صورت گرفته است.
 
معاون امنیتی وزارت کشور تصریح کرد: در مناطق قرمز پیش‌بینی‌های لازم برای انتقال نیروهای انتظامی از استان‌های هم‌جوار صورت گرفته است.
 
ذوالفقاری تأکید کرد: در این میان تنها در منطقه ممسنی استان فارس بر اساس بررسی‌های اولیه شاهد یک موضوع غیرامنیتی بودیم به‌طوری‌که واکنش‌هایی بین طرفداران کاندیداها به وجود آمد و به افرادی به‌صورت بی‌هدف تیراندازی شد که بر این اساس 4 نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
 
وی گفت: ضاربین شناسایی شده و نیروی انتظامی در حال تعقیب آنها است.
 
معاون امنیتی وزارت کشور در پاسخ به این سؤال که آیا در منطقه پارس‌آباد استان اردبیل مشکل امنیتی گزارش شده یا خیر، گفت: در این منطقه تنش در حدی که مشکل امنیتی وجود داشته باشد، شاهد نبودیم.
 
ذوالفقاری در پاسخ به این سؤال که آیا در زمان انتخابات گروه‌های تروریستی اقدامی نسبت به ناامن کردن کشور داشتند یا خیر گفت: در این زمینه مورد خاصی گزارش نشده است.
 
معاون امنیتی وزارت کشور در ادامه این نشست درباره اجرای طرح گشت امنیت اخلاقی توسط نیروی انتظامی، اظهار داشت: در این طرح برخورد با اراذل‌واوباش، توزیع‌کنندگان مواد مخدر، و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند، و همچنین بدحجابی در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: به نیروی انتظامی اعلام شد برای طرح امنیتی و اجتماعی طرح‌های جداگانه ارائه کند زیرا اجری طرح‌های اجتماعی سازوکار خاص خود را دارد و دستگاه‌هایی که برای اجرای این طرح‌ها می‌توانند یاری‌دهنده باشند، در این طرح مشخص شوند زیرا ما می‌توانیم از ظرفیت سایر نهادها استفاده کنیم.
 
معاون امنیتی وزارت کشور، ادامه داد: طرح امنیت اخلاقی نیز باید جداگانه طراحی کنند چون سازوکار آن متفاوت است.
 
وی بابیان اینکه موضوع غیرمحسوس بودن اجرای این طرح به‌خوبی اطلاع‌رسانی نشد، که همین موضوع منجر بشد یک سری نگرانی‌های ایجاد شود، افزود: وقتی در مورد این مسئله با مسئولان نیروی انتظامی صحبت کردیم، گفتند بنا نیست چیز جدیدی نسبت به گذشته انجام شود و طبق روال گذشته کارها پیش می‌رود و بحث نامحسوس بودن بیش‌تر در حوزه اجتماعی مدنظرشان بود.

*خبرگزاری دانشجو
نظرات بینندگان