arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

آقای جلیلی ! مردم را چه فرض کردید؟

البته قبلا هم ذکر شــده بود که تیم مذاکره کننــده جلیلی در مذاکرات اصلا 5+1چندین ســاله خود بــا دستاوردی نداشت که بخواهد آن ها را علنــی کند یا نهان نگه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
« آقای جلیلی ! مردم را چه فرض کردید؟ » عنوان سرمقاله سردبیر روزنامه آفتاب یزد، سید علیرضا کریمی است .

به گزارش انتخاب، متن کامل این یادداشت را می توانید در ادامه بخوانید:

خط «برجام هراسی» با شــدت و حدت از ســوی دلواپسان دنبــال می شــود. به دنبــال القای این نکته به مردم هستند که توافق هســته ای نه تنها نفعی نداشــته بلکه مملکت و ملت را متضرر نیز کرده اســت. البته این آقایان تاکنون به این سوال روشن پاسخ نداده اند که «اگر برجام بد است پیشنهاد ایشان چیست؟» و یا «اگر توافق هسته ای ناموفق و نافرجام بوده به چه دلیل مقامات عالیرتبه نظام همچنان از آن حمایت می نمایند؟» به هر حال دلواپسانت اکنون هرچه گفتها ند و هر چه زده اند بر اساس «نفی» بوده و خود راه حلی ارائه نداده اند.البته بی انصافــی اســت بگوییم هیچ راه کاری نداشته اند.فی المثل یکی از راه کار های ایشــان تبعیت از مدل کره شــمالی و تبدیل شدن به این کشــور در حوزه های سیاســی و اقتصادی اســت.

باقی راه کار های ایشان نیز در همین محدوده بوده است! یکی از دلواپسانی که این روزها به فعالیت های خود شــدت بخشیده و در شــهرهای مختلف دوره افتاده است تا همان خط «برجام هراسی» را پر رنگ تر نماید، سعید جلیلی است.

او که حتی نتوانسته بود در سلسله جلسات کمیســیون ویژه بررسی برجام در مجلس، نمایندگان را برای رای منفی به توافق هسته ای مجاب کند در سفرهای استانی اخیر خود درصدد اســت تا مردم را نسبت به برجام و نتایج آن بدبین نماید. او اخیرا در ســفر به شهر بیرجند، برجام را «واویلا» دانسته و گفته «ما در مذاکرات پیشــنهاد پخش زنده گفتگوهــا را دادیم و وقتی بســته پیشنهادی خود را در مسکو و بغداد ارائه دادیم، آن را روی اینترنت نیز گذاشــتیم تا بگوییم پیشنهاداتمان مشخص اســت.»هدف از بیان این اظهارات روشن اســت.

او با زبان بی زبانی می خواهد بگوید جلیلی و تیما ش شفافب ودندا مات یم مذاکره کننده فعلی بــه دلیل باختــن قافیه و بذل و بخشش امتیاز های متعدد به طرف غربی در حال لاپوشانی است.

البته قبلا هم ذکر شــده بود که تیم مذاکره کننــده جلیلی در مذاکرات اصلا 5+1چندین ســاله خود بــا دستاوردی نداشت که بخواهد آن ها را علنــی کند یا نهان نگه دارد.

تمام مذاکرات این تیم محدود بود به چند بسته پیشنهادی که بسان چند مقاله و بیانیه سیاســی بود و نکته تازه ای در آن یافت نمی شد.

همان هایی که در ستونی یادداشت کیهان نوشته می شد! به قول جناب ولایتی در مناظره های انتخاباتی، آقایان جلسات مذاکرات را با جلســات کلاس فلسفه اشتباه گرفته بودند.کار به جایی رســیده بود که حتی مذاکره کنندگان غربی نیز از شــیوه مذاکره کنندگان ایرانی انگشت به دهان مانده بودند و اذعان می نمودند که ایرانی ها به جای ارائه پیشنهاد در بسته های خود در مورد راه های اداره دنیا سخن می گفتند.یعنی همان سبک و شیوه آقای هاله نور!
نظرات بینندگان