arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

گروه انصارالله :عربستان 40 زندانی یمنی را تحویل داد

درحالیکه مذاکرات صلح تحت حمایت سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ داخلی یمن به کندی پیش می رود ، گروه انصارالله اعلام کرد: عربستان سعودی چهل زندانی را برای فرونشاندن درگیری مرزی تحویل این گروه داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه انصارالله و دولت مستعقی یمن می کوشند میانجی صلح شده و بحران انسانی در فقیرترین کشور دنیای عرب را که در آن جنگ داخلی دست کم شش هزار کشته برجای گذاشت ، کاهش دهند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز از دوحه ، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله در بیانیه ای گفت :'ما چهل زندانی دریافت کردیم که 20 نفر از آنان در داخل یمن دستگیر شده بودند. 'وی اشاره ای به محل دستگیری دیگر زندانیان نکرد.

هیاتی از انصارالله روز شنبه در کویت محل برگزاری مذاکرات صلح طرحی را به سازمان ملل در مورد تشکیل یک دولت انتقالی برای نظارت بر تحویل سلاح و آزادی زندانیان سیاسی پیش از برگزاری انتخابات ارائه داد.

یک منبع مذاکره کننده به رویترز گفت : این گروه خواستار کنار گذاشتن عبد ربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی یمن از هرگونه رای گیری شده است.

این منبع گفت : دولت منصور هادی در عوض خواستار تحویل سلاح های نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پشین یمن و عقب نشینی از شهرهایی شده است که سال گذشته قبل از شروع هرگونه مذاکرات تصرف شده است.

اسماعیل ولد شیخ احمد ضمن مثبت خواندن جو مذاکرات گفته است که همه طرفها تعهد خود را به ترک مخاصمه تجدید کرده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان