arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

صعودی شدن قیمت جهانی مسکن/ قطر رکورددار گرانی مسکن شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم نوشت: صندوق بین المللی پول از صعودی شدن قیمت جهانی مسکن در سال میلادی گذشته خبر داد و اعلام کرد قطر و اوکراین به ترتیب رکورددار رشد و افت قیمت مسکن طی این سال بوده اند.

صندوق بین المللی پول در گزارشی از وضعیت بازار مسکن در جهان اعلام کرد طی سال میلادی گذشته روند قیمت مسکن در جهان صعودی بوده و تعداد کشورهایی که در این سال با افزایش قیمت مسکن مواجه شده اند بسیار بیشتر از کشورهایی بوده است که کاهش قیمت مسکن داشته اند.

بر اساس این گزارش در نصف کشورهای صنعتی سرعت رشد قیمت مسکن در سال 2015 بیشتر از میزان رشد درآمد مردم در این کشورها بوده است.

در میان 64 کشور جهان که توسط صندوق بین المللی پول مورد بررسی قرار گرفته اند تنها 14 کشور با کاهش قیمت مسکن مواجه بوده اند و در بقیه کشورها قیمت مسکن در سال 2015 رشد داشته است.

قطر رکورددار رشد قیمت مسکن در سال 2015 بوده به طوری که این کشور با رشد 15 درصدی قیمت مسکن در این سال مواجه شده است.

میزان رشد قیمت مسکن در برخی کشورهای دیگر عبارت است از: نیوزیلند 14 درصد، سوئد 13 درصد، ترکیه 10 درصد،‌ ایرلند 10 درصد،‌ هند 8 درصد،‌ انگلیس و آمریکا و مکزیک 5 درصد، و ژاپن 3 درصد.

در میان کشورهایی که با کاهش قیمت مسکن مواجه بوده اند اوکراین رکورددار بوده است. قیمت مسکن در این کشور طی سال میلادی گذشته 33 درصد کاهش داشته است.

پس از این کشور،‌ امارات قرار گرفته است. قیمت مسکن در امارات طی سال 2015 بالغ بر 14 درصد، روسیه 13 درصد، برزیل 10 درصد، چین 3 درصد و فرانسه 2 درصد کاهش داشته است.

نظرات بینندگان