arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

شورای صنفی نمایش نبض اکران و اقتصاد سینما را کنترل می‌کند

مدیرعامل خانه سینما اظهار کرد که نبض اکران و اقتصاد سینما در شورای صنفی نمایش کنترل می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما در حاشیه دیدار اعضای شورای صنفی نمایش با هیأت مدیره خانه سینما در جمع خبرنگاران گفت: طی ۳ سال گذشته با توجه به اتفاقاتی که در خانه سینما رخ داد، شورای صنفی نمایش در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و حالا با ایجاد فضای مناسب و به هم پیوستگی شورای عالی تهیه کنندگان، سینمای ایران به جامعیت خوبی رسیده است و زمان آن رسیده بود که شورای صنفی نمایش دوباره در خانه خود برگزار شود.

وی تاکید کرد: نبض اکران و اقتصاد سینما در شورای صنفی نمایش کنترل می شود و بهتر است این شورا توسط صنوفی نظارت شود که در چرخه اقتصاد سینما سهم دارند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر پیشنهاد وی برای شناور بودن قیمت بلیت سینماها توضیح داد: این تنها یک سوال بود، چرا که در حال حاضر فیلم ها فرصت کمی برای نمایش دارند و بسیاری از این فیلم ها درست در بهترین سطح فروش خود از اکران پایین کشیده می شوند و من فکر می کنم که باید شرایطی ایجاد شود که با توجه به تقاضای بالا برای دیدن فیلم ها، نفع بیشتری به صاحبان فیلم ها برسد. در چنین شرایطی وقتی یک روز را به عنوان فروش بلیت نیم بها در هفته در نظر گرفته اند، می توانیم یک روز را هم بر اساس استقبال بالا، قیمت بلیت را افزایش دهیم و این پیشنهاد از یک فرمول ساده عرضه و تقاضا پیروی می کند.

میرکریمی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که فیلم یا همان کالای ارائه شده در سالن های سینما، دولتی نیست و یک کالای کاملاً خصوصی است و سهمیه بندی و نرخ گذاشتن برای این کالا از سوی دولت می تواند جای سوال داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به انتقال شورای صنفی نمایش به خانه سینما، توضیح داد: فکر نمی کنم جابجایی فیزیکی از اهمیت بسیاری در این زمینه برخوردار باشد. در واقع این جابجایی یک پیغام دارد و آن این است که ما در شرایطی قرار داریم که مدیریت چرخه اقتصادی سینما به اهالی سینما سپرده شده است و به نوعی می توان گفت که خصوصی سازی در سینما به خصوص در حوزه اکران در حال انجام است.

دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان نمی‌خواهد جواب اظهارات افخمی را بدهد؟ تاکید کرد: من همچنان می گویم افخمی را دوست دارم.

وی ادامه داد: فکر می کنم امسال سال پرمخاطب و خوبی برای سینما است و با توجه به مشکلاتی که در تعداد صندلی سینماها در کشور داریم، شرایط مناسبی برای اکران در سال های آینده فراهم شود. چرا که در حال حاضر ناوگان نمایش کشور جوابگوی تولیدات سینمایی در طول یک سال نیست. به هر حال تا زمانی که به وضعیت ایده آل نرسیم، مجبور هستیم که اکران فیلم ها را به صورت سهمیه بندی ادامه دهیم تا سهم فیلم ها از اکران غیر عادلانه داده نشود.

این کارگردان سینما در پاسخ به این پرسش که نظر او درباره تأثیر پخش تیزر فیلم های سینمایی در شبکه های ماهواره ای و فروش بالای فیلم ها در سال جاری چیست؟ بیان کرد: من با شما موافقم اما چه بگویم!؟

مدیرعامل خانه سینما در پایان تاکید کرد: به زودی و طی دو هفته آینده دبیر هجدهمین جشن خانه سینما معرفی می شود و بعد از آن آئین نامه این جشن که دچار تغییراتی نیز شده است، منتشر می شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان