arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

هشدار آیت الله یزدی نسبت به رویش افکارانحرافی درحاشیه مشهد

رییس مجلس خبرگان در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسئولیتی که بر عهده گرفتید، مسئولیت بسیار سنگین و حساسی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجلس خبرگان در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسئولیتی که بر عهده گرفتید، مسئولیت بسیار سنگین و حساسی است.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله یزدی در دیدار با حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: نقل قول‌هایی وجود دارد که حاشیه‌های مشهد به محل رویش افکار انحرافی تبدیل شده که در این راستا مسئولان باید به این مناطق نیز به صورت جدی توجه کنند.

وی با بیان این‌که «آستان قدس رضوی همانگونه که اشاره شده است، باید پایتخت اصلی اسلام باشد»، گفت: مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه امام رضا (ع) به عنوان تنها امام معصوم که در ایران مدفون است، برای شیعیان بسیار قابل توجه است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه قم و مشهد از حوزه‌های بزرگ شیعیان محسوب می‌شود و اصولاً توجه به آستان و خدمت به آستان مقدس باید بیش از این مورد توجه قرار بگیرد که این مهم مورد رضایت امام رضا (ع) خواهد بود.

رییس مجلس خبرگان گفت:‌ خدمت به مردم و زائران نه تنها در داخل شهر بلکه باید در خارج از شهر نیز مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه خدمت به زائران داخلی و خارجی نه تنها خدمت به امام رضا (ع) محسوب می‌شود بلکه خدمت به حاکمیت جمهوری اسلامی نیز به حساب می‌آید و خاطره‌ای برای زائران باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه باید به همه بخش های مشهد توجه کرد، افزود: این توجه فقط به مرکز شهر صورت گرفته است و مشهد تنها به حرم و اطراف حرم ختم نمی‌شود بلکه باید به همه مناطق توجه شود.

یزدی ادامه داد: حوزه علمیه قم و مشهد از حوزه‌های بزرگ شیعیان محسوب می‌شود و توجه و خدمت به آستان مقدس باید بیش از این مورد توجه قرار بگیرد که این مهم مورد رضایت امام رضا (ع) خواهد بود.

وی با اشاره به دیدار طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبری در سخنان خود فرمودند که حوزه قم باید انقلابی بماند و به همین دلیل در حوزه بحث‌هایی صورت گرفت.

یزدی اضافه کرد:‌ خدمت به مردم و زائران نه تنها در داخل شهر بلکه باید در خارج از شهر نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که خدمت به زائران داخلی و خارجی نه تنها خدمت به امام رضا(ع) محسوب می‌شود بلکه خدمت به حاکمیت جمهوری اسلامی نیز به حساب می‌آید و خاطره‌ای برای زائران باقی خواهد ماند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان