arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

کاخ سفید: مخالف ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه هستیم

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید واشنگتن با ایجاد منطقه امن در خاک سوریه مخالف است، چراکه این کار مستلزم استقرار نیروهای نظامی آمریکایی در سوریه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کاخ سفید می‌گوید واشنگتن با ایجاد منطقه امن در خاک سوریه مخالف است، چراکه این کار مستلزم استقرار نیروهای نظامی آمریکایی در سوریه است.

به گزارش انتخاب، «جاش ارنست» روز دوشنبه بار دیگر بر مخالفت واشنگتن با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه مخالفت کرد.

وی که در نشست خبری روزانه صحبت می‌کرد، گفت: «برخی این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند که در سوریه منطقه امنی مشخص شود که مأمنی برای مردم سوریه باشد. اما رئیس‌جمهور با این طرح مخالف است، چراکه معتقد است که این کار ایالات متحده را وارد یک تله می‌کند.»
ارنست گفت ایجاد منطقه امن داخل سوریه نیازمند اعزام شمار قابل توجهی از نیروهای آمریکایی به سوریه است.

او افزود: «این کار موجب می‌شود تا این نیروها در خط مقدم قرار گیرند، چراکه تصور کنید که احتمالا داعش تلاش خواهد کرد تا وارد این منطقه امن شود و این می‌تواند وضعیت بسیاری خطرناکی برای نیروهای آمریکایی ایجاد کند که کمک چندانی هم به تضعیف و نهایتا نابودی داعش نمی‌کند.»

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته در سفرش به برلین هم در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت که مخالف این طرح است و آن را در شرایط فعلی امکان‌پذیر نمی‌داند.

ارنست در بخش دیگری از نشست خبری به آتش‌بس در سوریه اشاره کرد و گفت این آتش‌بس بهتر از آنچه که تصور می‌شد، پیش رفت، اما در دو هفته اخیر موارد نقض آن گسترش یافته است.

وی گفت جان کری وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای احیای آتش‌بس، با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه صحبت کرده و از مسکو خواسته است که کرملین از نفوذ خود بر نظام سوریه استفاده کرده و دمشق را به پذیرش آتش‌بس مجدد متقاعد کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان