arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

دادستان ورامین انگیزه قاتل «ستایش» را اعلام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان عمومی و انقلاب ورامین از اخذ آخرین دفاع از متهم پرونده «ستایش» خبر داد.

ابوالقاسم مرادطلب گفت: روز گذشته (دوشنبه) متهم پرونده ستایش به دادسرای ورامین منتقل شد و دفاع آخر از وی اخذ شد. همچنین مددکاران اجتماعی فرصت پیدا کردند تا با متهم مصاحبه کنند.

وی افزود: بر اساس قانون جدید مجازات اسلامی در پرونده‌هایی که متهم زیر 18 سال سن دارد باید مددکاران اجتماعی با متهم مصاحبه کنند و نظریه مکتوب مددکاران اجتماعی در پرونده ثبت شود.

مرادطلب ادامه داد: پس از آنکه نظر مکتوب مددکاران به دادستانی واصل شود از سوی شعبه رسیدگی کننده قرار مجرمیت صادر می‌شود و پس از صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه کیفری شماره یک استان تهران ارجاع می‌شود.

مراد‌طلب در پاسخ به این سوال که صحبت‌های متهم با مددکاران اجتماعی در چه زمینه‌ای بوده است؟ گفت: مددکاران اجتماعی با متهم درباره‌ نحوه قتل و انگیزه‌ وی صحبت کردند و متهم قصد و نیت خود را عمل منافی عفت اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه روز چهارشنبه -8 اردیبهشت ماه- در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی درباره این موضوع که نظریه پزشکی قانونی در مورد پرونده «ستایش» صادر شده است؟ گفت: نظریه پزشکی قانونی در این زمینه صادر شده و به مرجع قضایی ارسال شده است. اگر اعتراضی وجود نداشته باشد نهایتا کیفرخواست صادر و به دادگاه می‌رود.

بر اساس این گزارش، 21 فروردین ماه پسری ۱۷ ساله در ورامین، دختر شش ساله افغانی را به قتل رساند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان