arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۶۲۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
حجت الاسلام ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفتگو با «انتخاب»:

شاید غیر از لاریجانی و عارف، کسان دیگری وارد کارزار ریاست مجلس شوند / احمدی نژاد در انتخابات در پایین ترین رتبه نظرسنجی ها قرار داشت و اصلا کسی به او اعتنا نمی کرد

حجت السلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: من معتقد نیستم که اصولگرایان شکست خورده اند و هنوز قضاوت در مورد اینکه چه کسی و چه گروهی در انتخابات پیروز و یا شکست خورده اند زود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این اشتباه است که رسانه ها ریاست مجلس را بر دوش لاریجانی و عارف می گذارند / از کجا معلوم، شاید کسان دیگری کاندیدا شوندحجت السلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: من معتقد نیستم که اصولگرایان شکست خورده اند و هنوز قضاوت در مورد اینکه چه کسی و چه گروهی در انتخابات پیروز و یا شکست خورده اند زود است.

حجت الاسلام ابراهیم در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب»، درباره ترکیب آینده مجلس اظهار داشت: ما نمی دانیم افرادی که وارد مجلس میشوند چه مواضعی خواهند داشت. شما از مستقلین چه اطلاعاتی دارید که کدام طرفی هستند، مستقلین اصولگرا هستند یا اصلاح طلب هستتد. خود این افرادی که در لیست های مختلف بودند آیا لیست ها ملاک است یا مواضع بعد از لیست ملاک خواهد بود؟

عضو جامعه روحانیت مبارزه افزود: من اعتقادم بر این است، قضاوت از الان برای ترکیب مجلس خیلی زود است. اینکه ما از الان بگوییم کی شکست خورده و کی پیروز شده صحیح نیست. باید صبر کنید تا مجلس، کمیسیون ها و فراکسیون ها تشکیل شود و هیئت رئیسه مجلس شکل بگیرد. آن وقت معلوم میشود مجلس به کدام سمت رفته است.

حجت السلام ابراهیمی در پاسخ به این سوال که چرا اصولگرایان در تهران شکست خوردند، تاکید کرد: بحت تهران و سیاستی که در پایتخت است کامل جدا است. اما اینکه بخواهید بگویید در کل کشور اصلاح طلبان پیروز شدند من معتقد هستم هنوز زود است؛ چون در دور اول اصولگرایان بیشتر رای آوردند تا اصلاح طلبان و اگر مرحله دوم باز سبک سنگین شده باشد نمی توان گفت که جریانی شکست خورده جریان پیروز میدان است. 

وی در این باره تصریح کرد: تهران بحث های مختلفی دارد. آن مباحث مختلف بایستی کاملا تبیین بشود بعد مشخص خواهد شد که حالا چرا چنین شد. به این سادگی نمیشود جواب داد. تهران خود یک تحلیل ویژه نیاز دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه ریاست مجلس قابل پیش بینی نیست گفت: می توان گفت در این دوره پیش بینی برای ریاست مجلس سخت است؛ برای اینکه هنوز مشخص نیست که اکثریت منتخبین چه اشخاصی هستند و تا اکثریت مشخص نشود، نمیشود مشخص کرد ریاست قوه را چه کسی به عهده می گیرد. در حال حاضر در فضای جامعه و رسانه ها ریاست مجلس را روی دوش آقایان عارف و لاریجانی گذاشتند که این اشتباه است شاید نفرات دیگری خواستند وارد این کارزار شوند از کجا معلوم، مگر می شود سیاست را پیش بینی کرد که این دفعه دومش باشد.

حجت السلام ابراهیمی همچنین در پاسخ به سئوال «انتخاب» در رابطه با فعالیت های انتخابات احمدی نژاد و سفرهای اخیر او اینگونه پاسخ داد: من وکیل آقای احمدی نژاد نیستم. این موضوع را هم عنوان کنم که بستگی به مردم دارد که بخواهند احمدی نژاد را برای چهار  سال دیگر تعیین کنند یا خیر؟

وی تاکید کرد: نمی توان درباره احمدی نژاد قضاوتی کرد. به هر حال در ایران انتخابات را از قبل نمی توان پیش بینی کرد؛ چون فضای ایران فضایی است که ما یک جمعیت اصلاح طلب و یک جمعیت اصولگرا داریم همچنین یک جمعیت خاکستری نیز داریم جمعیت خاکستری به مراتب بیشتر به چشم می آید لذا باید دید که آن روزهای آخر انتخابات به کدام سمت کشیده می شود که آن جهت می تواند تعیین کننده باشد، لذا در ایران احزاب ما توان آنقدری ندارند که بتوانند همه جریانات را پوشش بدهند. احزاب ما ناتوانند توان لازم را ندارند و یا مثل کشورهای دیگری نیستم که تعداد حزبهایمان مشخص باشد و به آن حزبها رای بدهیم متاسفانه چنین چیزی در ایران وجود ندارد. 

وی با اشاره به جمعیت خاکستری گفت: جمعیت خاکستری جمعیتی جزئی نیست؛ در نتیجه آخرین لحظه به هر سمتی رو کنند طرف مقابل را از پا درمی آورند، لذا باید دید که آن وقت چه اتفاقی می افتد. در دوره قبل آقای احمدی نژاد وقتی به میدان آمد در نظر سنجی ها پایین ترین فرد بود و اصلا قابل ذکر نبود چی شد که یک دفعه رای آورد؟ پس می توان گفت، فضای جامعه اصلا قابل پیش بینی نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارزه تاکید کرد: در آن زمان حتی اعتنا به آقای احمدی نژاد نمیکردند اما یک مرتبه کسی که در پایین لیست بود در بالای لیست قرار گرفت این جمعیت خاکستری است که تصمیم میگیرد چه کسی بالای لیست باشد و چه کسی پایین لیست و در همه امور انتخاباتمان حضور دارند. بنده معتقدم نظر سنجی ها در ایران دقیق نیست و براساس حدسیات است درنتیجه میبینیم خلاف نظر سنجی ها در می آید لذا قابل پیش بینی نیست اینها باید اتفاق بیفتد بعد آدم میتواند حرف بزند 

وی ادامه داد: من کاری به عملکرد احمدی نژاد ندارم ولی بحث این است که مردم چرا گرایش پیدا کردند به فردی که هیچ شناختی از وی ندارند. فضای ایران متاسفانه به این شکل است که از قبل نمیتوانیم پیش بینی کنیم. 

حجت السلام ابراهیمی در پایان با اشاره به اینکه اگر احمدی نژاد از جامعه روحانیت مبارزه برای انتخابات سال 96 کمک بخواهد، کمکش می کنید گفت: من تابع نظر جمع هستم حتی اگر خلاف میلم باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
7
43
ما به اصلاح طلب ها راى نداديم كه حالا براى رياست مجلس كنار بكشن و اصولگرا رييس مجلس بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
فعلا که شل شده
داره کنار میکشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
5
22
کار رسانه ها تحلیل و گمانه زنی است. این تصور شما از رسانه اشتباه است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
4
21
رسانه ها گمانه زنی میکنند گمانه زنی هم حرام نیست شما چرا ناراحت هستی؟
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
10
24
سلام برروحاني
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
6
جدیداً چه شده آقای ابراهیمی اینقدر سیاسی شده اند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
5
شما که اصولگرا بودید و در انتخابات هم شکست خوردید لطفا در مورد ریاست مجلس اظهارنظر نکنید . زنده باد دکتر عارف مرد اخلاق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
4
اين بنده خدا منظورش احتمالا حداد عادله آرزو بر جوانان عار نيست
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
7
3
احمدی نژاد فقط از مردم کمک میگیره و بس
96 هم رای میاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
5
فقط عارف.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
3
سلام و درود بر ایران و ایرانیان اصیل، عزیر، دلسوز و مهربان.
درود بر عارف و افکار ایرانی و اسلامی اش.
درود بر روحانی و راه و روش ایرانی و اسلامی اش.
نظرات بینندگان