arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

وزیر بهداشت: دولت به دنبال سرعت بخشیدن حركت چرخ های اقتصادی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: دولت برای اینكه بتواند در مسیر انقلاب چرخ های اقتصادی كشور را با سرعت بیشتری به حركت در آورد نهایت تلاش خود را به كار گرفته تا آسایش و آرامش مردم را فراهم كرده و به دنبال افزایش عزت جمهوری اسلامی ایران در دنیا و منطقه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش انتخاب، دكتر سید حسن هاشمی عصر سه شنبه در مراسم یادبود شهدای جهاد سازندگی آذربایجان شرقی ( سنگرسازان بی سنگر ) در تبریز افزود: جهاد سازندگی یكی ازدوبال انقلاب بود كه بعد ازانقلاب متولد شد.
وی با بیان اینكه یكی از اقشار اثرگذار درپیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان بودند اظهار كرد: این قشر همزمان با پیروزی انقلاب دو گروه شدند كه یك گروه سپاه پاسداران و گروه دوم جهاد سازندگی را تشكیل دادند.
وی با تاكید بر اینكه سپاه پاسداران یكی از افتخارات بزرگ نظام انقلابی است، گفت: اگرسپاه نبود انقلاب هم نبود، سپاه موفق شد انقلاب را درهمه اركان نیروهای مسلح تسری ببخشد.
هاشمی اظهاركرد: هدف جهادگران ، محرومیت زدایی در كشور بود و با كمك به مردم در روستاها و ساخت حمام، جاده ، برق و آب توانستند در كمتر از سه سال بیشتر روستاهای كشور را آباد كنند.
وی اضافه كرد: در آن زمان تفكر جهادگران به نحوی بود كه در جهاد سازندگی فكر می كردیم اگر شهرها را هم به ما می دادند بهتر ازدولت می توانستیم به رشد و توسعه آن ها بپردازیم.
وی خاطرنشان كرد: با تحمیل جنگ ارتش، سپاه و جهادسازندگی وارد عرصه كارزار شدند و با مشاركت وهمدلی مردم سرانجام حاصل جنگ تحمیلی پایداری انقلاب و جمهوری اسلامی ایران شد.
وزیر بهداشت با اشاره به خاطرات خود به عنوان یكی از جهادگران جهادسازندگی افزود: جهادگران از چهارمین روز شروع جنگ به منطقه رفتند و در روزهای ابتدایی به جمع آوری جنگ زدگان وسامان دادن آنها و احصای مشكلات پرداختند.
وی اظهار كرد: احداث خاكریزها، جاده ها و پل ها را جهادسازندگی برعهده گرفت و خط شكن جبهه ها، بچه های جهاد بودند و تا روز آخر جنگ كنار دیگر رزمندگان پایدار ماندند.
هاشمی با بیان اینكه جهادسازندگی در دوتجربه بسیارمهم خدمت به محرومان و هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمد، گفت: متاسفانه بعد از پایان جنگ فكركردند دیگر به جهاد سازندگی احتیاجی نیست و آنرا با جهادكشاورزی ادغام كردند.
وی با اشاره به اینكه سپاه موفق شد درنیروهای مسلح فرهنگ انقلاب را حاكم كند اظهار كرد: جهاد سازندگی اجازه پیدا نكرد كه این مهم را دربدنه دولت ایجاد كند و اكنون عمده مشكلات بخاطر این است كه فرهنگ انقلاب نتوانست دربدنه دولت رسوخ پیدا كند و این تحول در بخش اداری كشور بوجود نیامد.
وی با اشاره به اینكه بخش مهمی از خدمات به عهده دولت است، گفت: اگردر برخی موارد آنگونه كه انتظار داریم به نتیجه نمی رسیم به دلیل این است كه هنوز در بخش اداری كشور تحول صورت نگرفته و تفكر جهادی حاكم نیست.
وزیر بهداشت تاكید كرد: باید در بخشی از تصمیمات و تصمیم سازی ها از افرادی استفاده كرد كه درد و دغدغه شان مردم است .
وی گفت: اگر فعالیت جهادسازندگی ادامه پیدا می كرد و اجازه پیدا می كرد در سال های اول بخش اداری كشور را متحول كند امروز جایگاه ما خیلی بهتر از جایگاه كنونی بود.
وی ادامه داد: به نظر می رسد راه حل مشكلات امروز كشور چیزی به جز اهداف انقلاب، آرمان های امام بزرگوار و شهدا و توجه به دستورات مقام معظم رهبری نیست و باید با وحدت، همدلی و اتحاد انجام شود.
هاشمی گفت: امروز از وحدت و همدلی حرف می زنیم ولی عملمان درست عكس آن است، از شیفتگی خدمت صحبت می كنیم ولی بعضی هایمان تشنه قدرت هم هستیم.
وی خاطرنشان كرد: نیاز به تصمیم انقلابی و سرعت عمل است كه خمیر مایه آن اخلاص است كه آن هم مقداری كمرنگ شده و در بعضی جاها اصلا وجود ندارد.
وی تاكید كرد: روح شهدا زمانی خشنود می شود كه راه آنها را دنبال كنیم و راه شهدا چیزی جز تلاش و مجاهدت شبانه روزی، خدمت بی منت، پیشرفت كشور، توجه به فرهنگ و اخلاق نیست.
وزیر بهداشت با اشاره به افزایش آمار طلاق و معتادان در كشور افزود: متاسفانه شاهد افزایش غیبت، دروغ و تهمت در كشور هستیم كه همه اینها با اهداف انقلاب اسلامی بسیار فاصله دارد.
وی ادامه داد: هركسی در هر كجایی كه هست مهم نیست چه مسئولیتی دارد باید با اخلاص، نیت خدمت و توكل به خدای بزرگ در جهت ارتقای اخلاقی و رفع محرومیت در دورترین نقاط كشور تلاش كند.
وی با بیان اینكه شهدا همه وجودشان خدمت به مردم و انقلاب بود آنها اهل ریا كاری نبودند، گفت: من با برخی از شهدایی كه امروز به یاد آنها جمع شدیم مانوس بودم و آن ها هیچ وقت نمی خواستند دیده شوند ولی امروز بیشتر ما می خواهیم دیده شویم و فخر بفروشیم .
هاشمی خاطرنشان كرد: یكی از اهداف انقلاب اسلامی رفاه، آسایش و آرامش مردم بود ، باید قلبهای مان را صاف كنیم و برای مردم از خود عبور كرده خودخواهی، خودبینی، خودپسندی و غرور و دسته بازی و گروه گرایی را كنار بگذاریم و شبانه روز تلاش كنیم.
وی افزود: باید در جبهه ای حركت كنیم كه مردم را به وحدت و اتحاد دعوت كند به فرمایش مقام معظم رهبری هر كسی امروز در مسیری حركت كند كه مردم را مایوس و اتحاد مردم را مخدوش كند چه بخواهد و نخواهد در جبهه ای قرار گرفته كه مقابل انقلاب اسلامی و مخالف آرمان های شهداست. 

انتهای پیام
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان