arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند باور و مشارکت همگانی است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران گفت: همان گونه که جنگ تحمیلی در سایه باور و مشارکت همگانی به پیروزی رسید امروز نیز در عرصه اقتصاد مقاومتی نیازمند همان باور و مشارکت هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش انتخاب، محمدرضا یوسفی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا ضمن تبریک مناسبت های اردیبهشت ماه و تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) به بیانات این امام بزرگوار اشاره کرد و گفت: کلام گوهربار معصومین(ع) تضمینی بوده و بار معنوی و مادی دارند و امام موسی کاظم(ع) نیز که به مهربانی، گذشت و فرو بردن خشم زبانزد هستند، جملات گرانقدری را بیان داشته اند که با توجه به آنها می توان به ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب دست یافت.

وی در راستای فرمایشات ائمه اطهار(علیهم السلام) به بهره گیری از دو حجت درونی و بیرونی اشاره کرد و افزود:  خوش به سعادت آن ملتی که از رسول خدا و ائمه اطهار(علیهم السلام) از یک سو و عقل از سوی دیگر به عنوان دو حجت بیرونی و درونی بهره ببرند و اگر کشور یا ملتی از این دو حجت برخوردار باشد یقینا کشوری توسعه یافته و بهره ند از فرهنگ خواهد بود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران یک از علت های پیشرفت کشور کره جنوبی را انجام ۲۲۰۰ ساعت کار مفید توسط هر فرد کره ای دانست و بیان داشت: تحقق توسعه با تکیه بر انجام کار مفید صورت می پذیرد و ما نیز باید آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی به تحلیل کشورهای اروپایی مبنی بر علل برخورداری و یا ناکامی کشورها از توسعه، دانش و اقتصاد پویا اشاره کرد و گفت: رعایت اخلاق، وحدت و راستگویی سه اصل مهم در توسعه کشورها و پویایی اقتصاد آنها است که دین مبین اسلام و آموزه های دینی ما تاکید فراوانی بر آنها دارند.

یوسفی اخلاق را رکن رکین اقتصاد دانست و در خصوص اهمیت وحدت بیان داشت: امام خمینی(ره) در کتاب وحدت خود، عزت، آبرو، اقتصاد، رفاه و هر آنچه که لازمه یک جامعه باشد را در سایه وحدت عنوان کرده اند که توجه به این مفاهیم و سفارشات، اصلی اساسی در اقتصاد، رفاه، آسایش و امنیت است.

جامعه ای که به دروغ دچار شود رنگ رونق و توسعه را نخواهد دید

این مسئول با اشاره به اهمیت راستگویی در پیشرفت جوامع اظهار داشت: ریشه اکثر معضلات و مسائل کشورها به واسطه فاصله گرفتن از راستگویی و مبتلا شدن به دروغ است و جامعه ای که به این معضل دچار شود، رنگ رونق و توسعه را نخواهد دید.

وی به طرح اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره کرد و آن را بسیار درست، دقیق و هوشمندانه دانست.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران اضافه کرد: سیاست ملی و داخلی ما در اول انقلاب و همزمان با تحقق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شکل گرفت و راه را برای همه مشخص کرد.

سیاست دفاع ملی کشور به برکت جنگ تحمیلی ایجاد شد

وی افزود: سیاست دفاع ملی ما از سال ۶۲ و به برکت جنگی که بر ما تحمیل شد ایجاد گردید، و با تلاش و حمیت بزرگمردان فراوانی از جمله شهید تهرانی مقدم درجهت تجهیز ایران به دانش موشکی، امروز به موشک های برد بلند نقطه زن دست یافته ایم و به این دستاورد بزرگ افتخار می کنیم.

یوسفی اقتصاد مقاومتی را درگاهی برای رسیدن به اقتصاد ملی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز باید با همان جدیت و عزم اراده ای که در چهره شهید تهرانی مقدم بود، در بحث اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنیم  و با شناسایی و بررسی چالش ها و آسیب پذیری ها، در رفع و تبدیل آنها به فرصت، قدم برداریم.

اقتصاد مقاومتی نیازمند باور و مشارکت همگانی است

وی با اشاره به پیش شرط های اقتصاد مقاومتی گفت: همان گونه که جنگ تحمیلی در سایه باور و مشارکت همگانی مدیریت شد و به پیروزی رسید امروز نیز در عرصه اقتصاد مقاومتی نیازمند همان باور و مشارکت همگانی هستیم و همه از جمله علما، اقتصاددانان، سیاستمداران، رسانه ها، صدا و سیما و از همه مهمتر مردم باید پای کار بیایند و آن را مدیریت کنند.

این مسئول با بیان اینکه اقتصاد، پز سیاسی و عوام فریبی نیست بلکه فرمول، تکنیک و روش است، اظهار داشت: طرح هدفمندی یارانه ها با هدف کاهش فاصله طبقاتی و کمک به اقشار محروم جامعه به مرحله اجرا درآمد ولی در عمل همه اقشار جامعه چه فقیر و چه غنی از آن استفاده کردند و در حال حاضر پرداخت یارانه به مبلغ ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در ماه، بار مالی فراوانی را بر دوش دولت گذاشته است.

یوسفی گفت: دولت در ده سال گذشته ۴۵ درصد وابستگی به نفت داشت ولی امروز علیرغم همه تنگناهای مالی، این رقم به زیر ۳۰ درصد رسیده است.

باید از استراتژی سیاست های آمریکایی فاصله بگیریم

وی به سخنان هنری کیسینجر استراتژیست ارشد سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا مبنی بر اینکه دولت ها را به نفت و ملت ها را به غذا وابسته می کنیم،  گفت: باید با حمایت از کشاورزان و بخش تولید از استراتژی سیاست های آمریکایی فاصله بگیریم.

یوسفی خطاب به مدیران ادارات شهرستان پیشوا گفت: دولت در جهت اجرای سیاست های حمایت از تولید، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد کشور حرکت می کند و شما نیز به عنوان دولتمردان محلی باید این اهداف را دنبال کنید چرا که حیات و ممات اقتصاد ما به این مقوله گره خورده است.

این مسئول  به ۱۸۰۰ هکتار اراضی زیر کشت گلخانه ای در  پیشوا اشاره کرد و گفت: این مقدار از اراضی زیر کشت گلخانه ای در پیشوا بسیار قابل توجه است که گسترش آن نیازمند تعهد و مسئولیت پذیری و توسعه بسترهای لازم به منظور ایجاد امنیت مالی برای سرمایه گذاران است تا ضمن شناسایی بازارهای مصرف، تولیدات کشاورزی به موقع به دیگر کشورها صادر شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران به مطالبات فرهنگیان اشاره کرد و در پایان گفت: امیدواریم با فعالیت های صورت گرفته و در دست اقدام دولت، این معضل به زودی حل شود تا دیگر شاهد مطالبات معوقه معلمان که سالهای متمادی آنها را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، نباشیم.

انتهای پیام

منبع: مهر
نظرات بینندگان