arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

تفاهمنامه نظارت بانكی ایران و كره جنوبی امضا شد

قائم‌مقام بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و قائم‌مقام ارشد موسسه خدمات نظارت مالی كره جنوبی یادداشت تفاهمی در زمینه نظارت بانكی بین این دو نهاد مالی امضا كردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب، معاون كمیسیون خدمات مالی كره جنوبی نیز این تفاهمنامه را امضا كرد. 
امضای این تفاهمنامه نظارتی یكی از مهمترین شرایط لازم برای تاسیس، فعالیت و نظارت بر واحدهای بانكی برون‌مرزی در دو كشور تلقی می‌شود. 
در این یادداشت تفاهم مسائلی مانند تعیین مقام های نظارتی ذیصلاح، دامنه شمول همكاری بین دو مرجع نظارتی، تبادل اطلاعات نظارتی، همكاری در اجرای نظارت و بازرسی حضوری از واحدهای برون‌مرزی مستقر در دو كشور، لزوم محرمانه نگهداشتن اطلاعات نظارتی، برگزاری سمینارها و برنامه‌های آموزشی مشترك، كمك‌های فنی، مبادله كاركنان و چگونگی حل و فصل اختلاف‌ها تبیین شده است.
به گزارش ایرنا، «پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی عصر یكشنبه در صدر یك هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی متشكل از 236 نفر از مسئولان و رئیسان بزرگ ترین شركت های كره ای و صاحبان صنایع بزرگ این كشور، وارد تهران شد.
دوشنبه (دیروز) در حضور رئیسان جمهوری ایران و كره جنوبی، 19 سند همكاری امضا شد.
بر پایه آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم كل مبادلات تجاری دو كشور پس از كاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید كه حجم واردات ایران از كره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن كشور 250 میلیون دلار بود. 
پلاسما، محصولات آهنی و فولادی و ابزارهای ممزوج با آهن یا فولاد، گوشی تلفن همراه، اجزا و قطعات یخچال، لاستیك، قطعات ترمز خودرو، كاغذ و مقوا و اجزا و قطعات ماشین های رختشویی مهمترین كالاهای وارداتی ایران از كره جنوبی به شمار می رود. 
بوتان، پروپان، هیدروكربورهای غیرحلقوی، سرب تصفیه شده، روی غیرممزوج، پلاسما و فرآلدهید پلی اتیلن مهمترین محصولات صادراتی ایران به این كشور است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان