arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

تلاش داعش برای تبدیل اردوگاه «عین الحلوه» به مرکز فعالیتش در لبنان

سرویس‌های اطلاعاتی لبنان می‌گویند «داعش» تلاش دارد، اردوگاه «عین الحلوه» فلسطینی‌ها در این کشور را به کانون فعالیت‌هایش در لبنان بدل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اداره اطلاعات نظامی ارتش لبنان اعلام کرد، اطلاعات مهمی در دست دارد که نشان می‌دهد، گروه تروریستی داعش اقداماتی را در راستای تبدیل اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» به مرکز و کانون اصلی فعالیت‌هایش در لبنان تبدیل کند.

به گزارش انتخاب، براساس این اطلاعات داعش در این زمینه اقدام به برگزاری نشست‌ها، برقراری تماس‌ها و جذب نیرو در این اردوگاه کرده و بودجه کلانی را به اجرای این طرح‌ها اختصاص داده است.

وبگاه خبری «سدار» لبنان با اعلام این خبر نوشت که «به دلیل داشتن مرز مشترک با سوریه و مشترکات عمیق فرهنگی و اجتماعی و تاریخی بشدت از اوضاع امنیتی و سیاسی سوریه بویژه بحران این کشور تاثیر می‌پذیرد».

اگرچه در این بین برخی محافل دیپلماتیک غربی اعتقاد دارند، هر روز که از بحران سوریه می‌گذرد، این تاثیر پذیری افزایش می‌یابد، به خصوص آنکه لبنان با چالش‌های داخلی مهمی که تاکنون لاینحل باقی مانده مانند قانون انتخابات، انتخاب رئیس جمهوری، انتخابات پارلمانی و ضعف ارتش و نیروهای مسلح مواجه است.

پذیرش یک میلیون آواره سوری که بنابر گزارش سازمان عفو بین ‌الملل 70 درصد آنها زیر خط فقر زندگی می‌کنند، نه تنها بر مشکلات این کشور بحران‌زده افزوده، بلکه زمینه نفوذ جریان‌های افراط گرا از جمله گروه‌های تکفیری مانند داعش و جبهه النصره را در لبنان با هدف جذب نیرو از میان آوارگان سوری و فلسطینی مقیم این کشور که دارای گرایشات سلفی و مشترکات اعتقادی با این گروه‌ها هستند، را افزایش داده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان