arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

ترامپ: توافق هسته‌ای ایران یک فاجعه برای اسرائیل است!

دونالدترامپ در مصاحبه با دیلی میل با فاجعه خواندن توافق هسته‌ای ایران برای اسرائیل، خواستار تداوم شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«دونالد ترامپ» نامزد تندروی ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید به شهرک‌سازی‌های بیشتر در کرانه باختری ادامه دهد و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم نیز باید به اقدامات ضد فلسطینی شدت بخشد.

به گزارش انتخاب، ترامپ در مصاحبه با روزنامه «دیلی میل» با ادعای اینکه فلسطینی‌ها هزاران موشک را به سمت اسرائیل شلیک کرده‌اند، گفت که نیازی به توقف شهرک‌سازی‌ها برای آوردن فلسطین به پای میز مذاکره نیست بلکه اسرائیل باید آن را با قدرت ادامه دهد.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره لزوم توقف ساخت‌وسازهای غیرقانونی گفت: «نه، فکر نمی‌کنم نیازی به توقف باشد. موشک‌های بسیاری به اسرائیل شلیک شد و کشور ما با اسرائیل رفتار خوبی نداشته است.»

اظهارات ضد و نقیض این میلیاردر جمهوری‌خواه در حالی ادامه پیدا کرد که وی علاقه‌اش به توافق سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین میانجی‌گری جهت رسیدن به این توافق را دوباره اعلام داشت.

وی در این باره افزود: «تعداد زیادی از افراد این توافق را ممکن نمی‌دانند. اما منظور من صلح پایدار است نه صلحی که برای دو هفته بیشتر دوام نیاورده و شلیک موشک‌ها آغاز شود. مذاکره برای صلح را دوست دارم.»

وی همچنین در دفاع از نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وی را «فردی بسیار خوب» توصیف کرده و گفت: «او را بخوبی نمی‌شناسم اما فکر می‌کنم که رابطه خیلی خوبی با او داشته باشم. گمان می‌کنم رئیس جمهور اوباما با اسرائیل بسیار بد بوده است.»

ترامپ در پایان برای چندمین بار از زمان آغاز مبارزات انتخاباتی‌اش، توافق هسته‌ای ایران را یک فاجعه برای رژیم صهیونیستی عنوان کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان