arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

ازحق معلمان كاستند و به صدا و سيما افزودند!

باني‌ اين اقدام، طاهري، نماينده گرگان بود كه براي امضا گرفتن دوبار به سراغ من نيز آمد ولي به دليل آنكه اين طرح حقوق شهروندي را زير سوال مي‌برد، امضا نكردم. به نظر من اين اقدام در راستاي انتقام از مردم تهران است كه چرا به ليست ياران دولت راي دادند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مجلس‌ نهم از نوادر دوران انقلاب است! البته نه از لحاظ كارايي و فعاليت براي منافع ملي و حل مشكلات مردم، بلكه براي هزينه‌هايي كه در زمينه بازي‌هاي جناحي و مخالفت با دولت‌ روحاني بر كشور تحميل كرد. نمايندگاني كه به خوبي مي‌توانستند، از فرصت موجود به نفع كشور و تصويب قوانين مفيد استفاده كنند، دايم در حال گاوبندي‌هاي سياسي بودند.

به گزارش انتخاب،  براي اطلاع از اوضاع امروز بهارستان به سراغ كمالدين‌ پيرموذن، از نمايندگان هم‌فكر با اصلاح‌طلبان و از اعضاي فراكسيون رهروان رفتيم. او معتقد است اين روزها جرياني در مجلس با اقدامات مختلف قصد دارد، انتقام راي مردم تهران را به ليست اميد بگيرند. پيرموذن مي‌گويد: طرح اخير مجلس براي تعطيلي جديد در تاريخ هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) خلاف قانون است! گفت‌وگوي ما را با اين نماينده‌ مجلس در ادامه پي‌مي‌گيريم:

 دليل شما براي مخالفت با تصويب لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور و به ويژه ماده الحاقی 38 (مربوط به تعطيلي هشتم ربیع‌الاول) چه بود؟

امسال از جانب رهبرمعظم انقلاب با عنوان سال اقتصاد مقاومتي، اقدام وعمل نامگذاري شده‌است به طور حتم اين تصميم‌گيري بي دليل نبود و بايد همه‌ امكانات، تفكر و انرژي كشور،مردم و مسئولان را به‌كار گيريم تا به رشد اقتصادي مناسب برسيم. چرا كه در دوران دولت پيشين به دليل سوءمديريت‌هايي كه صورت گرفت، با معضلات فراواني روبه‌رو شديم. از سوي ديگر، آن دولت با اقدامات نا مناسب در عرصه مقابله با آلودگي‌هوا و تصميماتي در زمينه نظام آموزشي كشور تعطيلي‌هاي بي موردي را به ما تحميل كرد و اين درحالي بود كه يكي از راهكارهاي توسعه ايران اسلامي، افزايش بهروري بود. امروزه اقدام دولت قبل در حال پيگيري از طريق برخي مقدس‌نماهاي كاتوليك تر از پاپ صورت مي‌گيرد و ما شاهد آن هستيم كه بر خلاف گفتار رهبرمعظم انقلاب كه تاكيد دارند مشكلات اقتصادي را حل كنيم، اين جريان اقداماتي را در دستور كار خود قرار دادند و انجام مي‌دهند كه در برابر دولت سد ايجاد كرده و آن را به چالش بكشند و اين تصويب الحاقيه اخير نيز در همين راستاست.

 چه كساني پشت تصويب اين الحاقيه بودند؟

اين موضوع را جريان پايداري مطرح و پيگيري كرد و سبب شد تا من و آقايان توكلي و كاتب نيز اخطار و تذكر دهيم كه اين تصويب بر خلاف اصل 75 است ولي كسي به تذكر‌ها گوش نداد و تصويب شد.

 نظر دولت در اين زمينه‌ چه بود؟

نماينده دولت موافق اين تصويب نبود و حتي با اين اقدام مخالفت نيز كرد ولي  كسي به آن توجه نكرد.

 با اين مشكلات چرا تصويب شد؟

اين اقدام براي كشور هزينه مالي دارد و كسي به آن توجه نمي‌كند و متاسفانه امروز شاهد آن هستيم كه در تصميم‌گيري‌ها به ندرت به قانون اساسي استناد مي‌شود.

 در زمان تصويب طرح آقاي ابوترابي حضور داشتند، آيا ايشان اعتراضي به اين بي‌قانوني نداشتند؟

خير ايشان نه تنها مخالفتي نكرد بلكه موافق اين الحاقيه بود و معتقد بود، در كشورهاي ديگر هفته‌اي دو روز تعطيلي دارند و ما از آنها نيز كمتر تعطيلي داريم! كساني كه خود را ذوب در ولايت مي‌دانند و آنهايي كه اگر با حضرت حجت (عج) ارتباط دارند از محضر ايشان بپرسند كه با اين اقدامات موافق هستند يا خير، بدون شك ايشان نيز معتقدند كه بالا بردن بهروري در جامعه اسلامي و كم‌ كردن فاصله‌هاي طبقاتي را بايد در نظر بگيريم. نبايد به گونه‌اي نشان دهيم كه اسلام دين نشاطي و بي‌كاري است و ما بايد در خانه  بنشينيم.

 مسئول اصلي تصويب اين طرح چه كسي ‌بود؟

سالك، رئيس‌ كميسیون فرهنگي در اين زمينه‌ تلاش مي‌كرد.

 چرا اصلاح‌طلبان مجلس اعتراض نكردند!؟

در همين راستا از آقاي تاجگردون پرسيدم شما چرا در اين زمينه‌ اعتراض نكرديد، كه وي تشريح كرد چند تن از مجتهدين قم اين موضوع تعطيلي را به رئيس‌ مجلس گفته‌اند و وي نيز تاكيد كرده است كه تصويب شود!

 نامه‌ديگري نيز در زمينه حمايت از طرح‌هاي ناجا در مجلس‌به امضا رسيد، ماجراي اين نامه چه بود؟

باني‌ اين اقدام، طاهري، نماينده گرگان بود كه براي امضا گرفتن دوبار به سراغ من نيز آمد ولي به دليل آنكه اين طرح حقوق شهروندي را زير سوال مي‌برد، امضا نكردم. به نظر من اين اقدام در راستاي انتقام از مردم تهران است كه چرا به ليست ياران دولت راي دادند!

  چرا اوضاع اين روزهاي مجلس اينگونه است؟

متاسفانه در اين روزهاي پاياني مجلس برخي به جاي آنكه به دنبال حل مشكلات زندگي مردم در خانه‌ ملت باشند، به دنبال بازي‌هاي سياسي و اقداماتي از اين قبيل هستند. براي مثال اين روزها كه هفته معلم است، امثال آقاي سالك كه مسئول فرهنگي‌ كشور هستند، در قبال مشكلات جامعه آموزش‌ و پرورش، اقدامي انجام نمي‌دهند و ما شاهد آن هستيم كه با پيگري همين نماينده (سالك) و جريان تندرو مجلس يك درصد سر جمع اعتبارات دستگاه‌ها و نهادها به ويژه همين آموزش و پرورش را كه بودجه ندارد حقوق معلمان و كارمندان خود را پرداخت كند، در اختيار صداوسيما قرار دادند. هفته گذشته مصوبات خلاف منافع ملي كم نداشتيم و اميدوارم اين مجلس زودتر به آخر برسد تا اين مصوبات برگرفته از جناح‌بازي‌‌هاي سياسي تمام شود!

منبع: روزنامه قانون
نظرات بینندگان