arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۹۲۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
روزنامه الاتحاد:

رویکرد اعراب خلیج فارس پس از توافق هسته ای ایران: برقراری روابط تازه با روسیه و چین

اعراب حلیج فارس تلاش می کنند مواضع ملی و منطقه ای اتخاذ کنند که جایگزین اتکا بر یک ابرقدرت باشد. این رویکرد نشان می دهد کشورهای عربی دیگر آمریکا را به چشم یک صندوق خیریه نگاه نمی کنند، و آن را کشور بزرگی می دانند که به دنبال منافع و اهداف استراتژیک خود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس بین الملل «انتخاب»؛ روزنامه الاتحاد چاپ ابوظبی نوشت: حاکمان کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس دیگر تنها به دنبال مقابله با نفوذ و قدرت ایران نیستند، بلکه می خواهند روابط تازه ای را با روسیه و چین آغاز کنند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ این روزنامه در ادامه آورده است: اعراب حلیج فارس تلاش می کنند مواضع ملی و منطقه ای اتخاذ کنند که جایگزین اتکا بر یک ابرقدرت باشد. این رویکرد نشان می دهد کشورهای عربی دیگر آمریکا را به چشم یک صندوق خیریه نگاه نمی کنند، و آن را کشور بزرگی می دانند که به دنبال منافع و اهداف استراتژیک خود است.

کشورهای عربی باید از فرصت این دوره استفاده کنند و به روابط بین المللی و منطقه ای خود تنوع بخشند، تا بتوانند تعادل منطقه را کنترل کنند. این تغییر و تحول پیام قدرتمندی به آمریکا است، که در حال کاهش تاثیر خود بر منطقه است.

این روزنامه خشم حاکمان عرب از عدم تامین امنیتشان را باعث رویکرد تازه و تهاجمی در میان آن ها کرد که باعث تعجب مقامات آمریکایی شد.

الاتحاد در خاتمه عنوان کرد، اخیرا کشورهای عربی چندین ائتلاف تشکیل دادند تا منافع منطقه ای و بین المللی خود را دنبال کرده و با خلا سیاسی ناشی از تصمیمات سیاسی اخیر آمریکا مقابله کند. بدون تضمین مقابله با سیاست های ایران، روابط آمریکا و کشورهای عربی هیچ وقت به سطح پیش از امضای توافق هسته ای با تهران بر نمی گردد.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی
|
Germany
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
0
2
چقدر ذلیلند. دنبال یک گردن کلفت دیگری میگردند تا که نوکریش را بکنند.
آنها که بدنبال وهابیت رفتند و دین خدا را زیر پا نهادندو, به این روز دچار میشوند که نوکر و ذلیل دیگران بشوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
0
2
عجب انسان هایی هستند این شیوخ عرب
یعنی تازه فهمبدن که آمریکا تا حالا داشته میدوشیدتشون و سوارشون میشده...!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
1
0
باشع

چین روسیه خائنن

امریکا خوب عالی

حالا خیالتون راحت شد؟
دکتر محسن قناویزچی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
0
0
سوابق سياستهاي اعراب منطقه ناظر بر کاهش اهمیت استراتژیک نقش ایران در منطقه بلحاظ سیاسی و اقتصادی و بین المللي است. دستگاه دیپلماسی کشور باید روابط اعراب را با طرفهای اقتصادی ایران بدقت رصد کند و رفتار تاکتیکی آنان را از سياستهاي دراز مدت تفکیک نماید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
0
عجب گرفتارئی داریم ما ایرانی ها ؟؟؟؟!! هر کاری میکنیم ؟ ته اش یا به نفع امریکائی هاست و یا به تفع روس ها !!!!!
نظرات بینندگان