arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

سودجویان در کمین متقاضیان وام بانکی

مدیر اداره نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری گفت:اگر متقاضی دریافت وام و تسهیلات هستید باید صرفا به بانک ها و موسسات معتبر که سایت بانک مرکزی اعلام کرده، مراجعه کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیر اداره نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری گفت: با توجه به نیازی که برای تسهیلات در جامعه وجود دارد، برخی از افراد و اشخاص در قالب شرکت های مختلف و با نام های متفاوت به انتشار اطلاعیه هایی در جراید، روزنامه های کثیرالانتشار و فضای مجازی می پردازند که در آن ادعا می کنند می توانند در کوتاه ترین زمان تسهیلات مورد نیاز افراد را در اختیار آنها قرار دهند.
 
به گزارش انتخاب، وی افزود: جهت اعطای تسهیلات و هر گونه دریافت وام و وجوهی از این قبیل نیازمند مجوز و همکاری بانک مرکزی هستیم و طبق قوانین هرگونه فعالیت خارج از چهار چوب مشخص شده تخلف محسوب می شود.

نصیری عنوان کرد: اما متاسفانه شرکت های متخلف جهت پرداخت وام، اسناد معتبری همچون سند ملک و خودرو را از افراد اخذ می کنند و طی وکالتنامه ای که توسط آنها تنظیم می شود این اختیار را به سود جویان می دهند که با این اسناد به بانک مراجعه کرده و اجازه مراودات مالی و تسهیلاتی داشته باشند.

وی تاکید کرد: متخلفین در مقابل تسلیم این اسناد به بانک ها وام هایی با مبالغ بالا دریافت می کنند و پس از مدتی به تعهدات خود در خصوص باز پرداخت  این وام ها عمل نمی کنند و مشکلات بی شماری را برای متقاضیان ایجاد خواهند کرد به همین دلیل هشدار می دهیم معاملاتی که به این شکل صورت می گیرد خلاف قوانین بوده  و هموطنان صرفا با مراجعه به بانک ها و موسسات اعتباری که اسامی آنها در سایت بانک مرکزی درج شده می توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

 وی در خصوص مجازات سودجویان عنوان کرد: در صورت مشاهده انجام چنین معاملاتی غیر قانونی توسط شرکت های متخلف آنها را به مراجعه ذی ربط و حراست بانک مرکزی معرفی کنند تا مجازاتی برای آنها در نظر گرفته شود.

نظرات بینندگان