arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۰۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
لوموند:

مجلس ایران دیگر کانونی برای مخالفت با روحانی نیست / لاریجانی در طول مذاکرات اصولگرایان را وادار به سکوت کرد

روز جمعه بیست و نهم آوریل در دور دوم انتخابات مجلس، ائتلاف اعتدالگرایان و اصلاح طلبان پیروز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجلس ایران دیگر کانونی برای مخالفت با روحانی نیست / لاریجانی در طول مذاکرات اصولگرایان را وادار به سکوت کرد

لوموند نوشت: روز جمعه بیست و نهم آوریل در دور دوم انتخابات مجلس، ائتلاف اعتدالگرایان و اصلاح طلبان پیروز شد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، این نشریه فرانسوی آورده است: این ائتلاف به عنوان بزرگ ترین گروه مجلس با ١٢٢ کرسی در برابر اصولگرایان با ٨٦ کرسی و نمایندگان مستقل با ٨٢ کرسی سومین جناح را تشکیل می دهند، پیروز شد.

نتایج این انتخابات مبهم اند، زیرا ایران با نظام احزاب آشنایی ندارد و یک نامزد می تواند در چندین فهرست در یک زمان رقابت کند. یک چهارم ٢٩٠ کرسی مجلس ایران در دور نخست انتخابات خالی ماند چون شمار زیادی از نامزدها نتوانستند به حد نصاب حد اقل ٢٥ درصد آراء در نخستین دور انتخابات در بیست و ششم فوریه دست یابند.

رئیس جمهور روحانی به علت سیاست گشودن دروازه های کشور به روی سرمایه گذاران خارجی پس از توافق بین المللی چهاردهم ژوئیه ٢٠١٥ که امکان لغو بخش زیادی از تحریم های اقتصادی بین المللی تحمیل شده به کشور را فراهم کرد، با انتقاد روبروست. 

مجلس کنونی تحت تسلط اصولگرایان در طول دو سال گذشته به کانونی برای مخالفت با رئیس جمهور روحانی تبدیل شده بود. علی لاریجانی، رئیس مجلس در چندین مورد مهم به ویژه تأیید توافق هسته ای، اصولگرایان هم جناح خود را که به شدت به سیاست های روحانی معترض هستند، وادار به سکوت کرد.

لاریجانی که نماد ائتلاف گسترده در بین نخبگان اطراف روحانی در طول مذاکرات هسته ای است، در نخستین دور انتخابات به عنوان نماینده مستقل در قم انتخاب شد. در اواخر ماه می او نیز همانند محمدرضا عارف اصلاح طلب، خود را برای ریاست مجلس نامزد کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
3
12
انصافا بنظر من اقای لاریجانی سیاست مدار باهوشی هستند و راه خودش را از از اصولگریان تند رو جدا کردن وایشون میشه گفت اعتدال گرا هستند اصول گرایان بیشتر ازاین روی ایشان حساب نکنند..
سوشیانس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
1
13
ما به کلبه ای احتیاج داریم که حرف مردم زده شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
0
چه اعتراف سنگینی
نظرات بینندگان