arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

افزایش نگران‌کننده دیابت در جهان

مدیر نظارت بر امور دارویی و مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: آمار زیاد بیماران دیابتی در جهان نگران‌کننده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیر نظارت بر امور دارویی و مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: آمار زیاد بیماران دیابتی در جهان نگران‌کننده است.

به گزارش انتخاب، دکتر «روزبه رسولی» با اشاره به میزان شیوع بیماری دیابت اظهار کرد: هر سال 5 درصد مردم جهان جان خود را بر اثر عوارض دیابت از دست می‌دهند، بنابراین آشنایی عموم با دیابت و روش‌های پیشگیری از آن امری ضروری است.

وی در خصوص چگونگی ایجاد بیماری دیابت تصریح کرد: مواد قندی پس از ورود به بدن، در فرآیند هضم به گلوکز تبدیل شده و به سرعت جذب خون می‌شود. هر گونه افزایش یا کاهش در قند خون باعث فرستادن سیگنال‌هایی به لوزالمعده و ترشح انسولین و جذب گلوکز خون می‌شود.

مدیر نظارت بر امور دارویی و مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این‌که در بیماری دیابت در بدن فرد به اندازه کافی انسولین تولید نمی‌شود و یا انسولین تولید شده در بدن به‌طور موثری استفاده نمی‌شود، ادامه داد: در نتیجه گلوکز در خون شناور می‌ماند و قادر نخواهد بود وارد سلول شده و برای فرد مبتلا مشکلات جسمانی ایجاد می‌کند.

رسولی یادآور شد: افراد با ایجاد چند تغییر کوچک در سبک زندگی از جمله افزایش فعالیت بدنی، کاهش وزن اضافی، مصرف سبزیجات تازه، حبوبات، غلات، کاهش مصرف غذاهای فست فود، نوشیدنی‌های شیرین و سایر غذاهای فرآوری شده می‌توانند قدم بزرگی به سمت پیشگیری از دیابت بردارند هم‌چنین از بروز مشکلات جدی دیابت نظیر اختلال در عملکرد اعصاب، کلیه‌ها، چشم و بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع دیابت توصیه می‌شود از هر فرصتی در روز برای پیاده‌روی و ورزش استفاده کرد تا هم به سلامت خود و هم جامعه کمک کرده باشید.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان