arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

ماجرای سه پرونده قاچاق سوخت با محكوميت 109 ميليارد ريالي

مديركل تعزيرات حكومتي خراسان رضوي از رسيدگي به سه پرونده قاچاق سوخت در استان خبر داد كه در مجموع منجر به صدور محكوميت 109 ميليارد و 155 ميليون ريالي شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديركل تعزيرات حكومتي خراسان رضوي از رسيدگي به سه پرونده قاچاق سوخت در استان خبر داد كه در مجموع منجر به صدور محكوميت 109 ميليارد و 155 ميليون ريالي شده است.

به گزارش انتخاب، حميدرضا كريم روز جمعه  اظهار كرد: در يك پرونده كه طي سال گذشته به اين اداره كل ارجاع شده بود يك شركت اقدام به قاچاق سوخت به ميزان يك ميليون و 469 هزار و 650 ليتر كرده بود كه به آن رسيدگي شد.

وي گفت: بر اين اساس اين شركت محكوم به پرداخت 71 ميليارد و 657 ميليون و 94 هزار ريال جريمه شد كه اين راي به شعبه تجديد نظر هم ارسال شده و قطعي و اجرايي شده است.
وي عنوان كرد: شركت ديگري نيز هفت ميليون و 390 هزار و 218 ليتر سوخت قاچاق داشته كه پرونده آن بررسي و راي به پرداخت 16 ميليارد و 768 ميليون و 165 هزار ريال جريمه اين شركت صادر شده است.

وي ديگر پرونده قاچاق سوخت مربوط به شركتي دانست كه 604 هزار و 738 ليتر فرآوره هاي قاچاق از آن كشف شده و مجموع محكوميت پرونده قاچاق اين شركت هم 20 ميليارد و 730 ميليون و 354 هزار ريال بوه است.

اين در حالي است كه بر اساس آمارها با توجه به طرح هاي عرضه و فروش رسمي فرآورده هاي نفتي به افغانستان از طريق اتحاديه تعاوني هاي مرزنشينان خراسان رضوي و نيز شركت نفت، ميزان قاچاق بيش از 50 درصد در استان كاهش دارد.

كريم با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در مبارزه با قاچاق و شعار سال، گفت: در اين راستا، راهبرد و رويكرد سازمان براي تحقق اين شعار، ارائه طرح هاي جديدي در مبارز با قاچاق است.

وي گفت: بدين منظور براي نخستين بار در كشور طرحي نو در قالب اختصاص يك روز كاري مديركل تعزيرات استان در هفته به بازديدهاي محسوس و نامحسوس از مراكز توليدي و كارخانجات مواد غذايي و شركت در گشت هاي سيار تلفيقي با ساير مديران در دفاع از حقوق شهروندي قرار گرفته است.

كريم اظهار كرد: تمركز شعب سيار در بحث گشت هاي مشترك و مستمر با ساير دستگاههاي نظارتي در امور قاچاق كالا و ارز و تخلفات حوزه بهداشت و درمان، دارو و كالا و خدمات از ديگر اقدامات اين حوزه است.

وي توجه هر چه بيشتر به عواملي چون سرعت رسيدگي و وصول جرايم سنگين بويژه پرونده هاي قاچاق سازمان يافته را از ديگر مباحث مورد توجه اين اداره كل برشمرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان