arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: در حال حاضر 80درصد مردم بی‌گناه یمن و سوریه زیر خط فقر زندگی می‌کنند

امام جمعه اراک گفت: ایران جلوه‌ای از وحدت معنادار اسلامی است و ملت مسلمان ایران با وحدت خود نقشه شوم استکبار، صهیونیسم و آل سعود را خنثی می‌کنند و از هیچ فتنه‌ای نمی‌هراسند و با آن مقابله می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 امام جمعه اراک گفت: ایران جلوه‌ای از وحدت معنادار اسلامی است و ملت مسلمان ایران با وحدت خود نقشه شوم استکبار، صهیونیسم و آل سعود را خنثی می‌کنند و از هیچ فتنه‌ای نمی‌هراسند و با آن مقابله می‌کنند.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اراک که در مصلی بیت‌المقدس این شهر برگزار شد با اشاره به اقتدار انقلاب و ایران اسلامی اظهار داشت: ملت مسلمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی به درجه‌ای از اقتدار، صلابت، هوشیاری و بصیرت رسیده که هرگز تسلیم توطئه‌های دشمن نشده و نمی‌شود و به فتنه‌افکنی و تفرقه‌افکنی دشمنان آگاه است.

وی افزود: دشمنان در صدد آن هستند که با فتنه‌ها و توطئه‌های گوناگون ایران اسلامی را که از جنایت و ظلم و خونریزی بیزار است، در چشم جهانیان بد نشان داده و آن را چهره‌ای جنایتکار و ظالم معرفی کنند اما باید بدانند که ملت ایران ایران همواره مقابل توطئه‌های آنها می‌ایستد و حربه‌های آنها را از بین می‌برد.

بعثت حضرت محمد(ص) سرآغاز تحولات انسانی و اخلاقی است

امام جمعه اراک با تبریک مبعث رسول اکرم(ص) به تمام مسلمانان جهان گفت: سرآغاز تمام تحولات انسانی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی بعثت پیامبر گرامی اسلان(ص) است، حرکت انسان به عالی‌ترین قله کمال و ایمان از زمان مبعوث شدن حضرت محمد(ص) است که با انتخاب ایشان به پیامبری، بزرگترین قله‌های معرفت و انسانیت فتح شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: حضرت محمد(ص) دعوت کننده به حق و حقیقت، عدل و احسان، خداشناسی و راستی و راستگویی است که دین اسلام را که دین مقابله با ظالمان و جنایتکاران است و با قدرت در برابر ظالمان می‌ایستد، به همگان معرفی کرد و چراغ هدایتی برای جهانیان شد.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام ویژگی‌های بارزی دارد، اسلام دین عزت و شرف و برادری و محبت و وحدت است و ایران اسلامی به مسلمان بودن خود افتخار می‌کند، دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان یکی از آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی و از تاکیدات مقام معظم رهبری است و ملت مومن و موحد ایران اسلامی تا پای جان از تمام مظلومان جهان به‌ویژه مردم سوریه و یمن دفاع می‌کند و اجازه رخنه انداختن بین مسلمانان را به‌هیچ بیگانه‌ای نمی‌دهد.

دشمنان در صدد ایجاد اختلال در وحدت و انسجام مسلمانان هستند

امام جمعه اراک با اشاره به ستم دشمنان به کشورهای مسلمانی مانند سوریه، یمن و عراق گفت: اینکه دشمنان درحال به خاک و خون کشیدن کشورهای مسلمان هستند از ترس و واهمه‌ای است که آنها از مسلمانان دارند، دشمنان در این جنگ نابرابر از کمک کشورهای ظالمی همچون آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان عرب آنها نیز استفاده می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان داشت: وجود گروهک‌های تکفیری و ضد اسلامی در منطقه به دلیل ترس استکبار جهانی به خصوص اسرائیل جنایتکار از وحدت مسلمانان و قدرت نرم اسلام است، آل سعود نیز با سرمایه‌های نفتی خود از دشمنان در راستای اجرای سیاست‌های ضد انسانی و مغایر با اسلام در منطقه حمایت می‌کند و با این عمل خود آب در آسیاب آنها می‌ریزد، لذا مسلمانان باید بدانند که راه مقابله با دشمنان این است که همدلی، وحدت و انسجام خود را مضاعف کنند چراکه دشمن از اتحاد مسلمانان در هراس است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 80درصد مردم بی‌گناه یمن و سوریه زیر خط فقر زندگی می‌کنند، مردم این کشور دارو و امکانات و غذایی ندارند و دشمنان اجازه رسیدن امکانات به این کشورها را نمی‌دهند و آنها را در کشور خودشان به خاک و خون می‌کشند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان