arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

وزیر امور خارجه ترکمنستان فردا در تهران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد از سفر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی ترکمنستان به سرپرستی وزیر امور خارجه این کشور به تهران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد از سفر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی ترکمنستان به سرپرستی وزیر امور خارجه این کشور به تهران خبر داد.

به گزارش انتخاب، «سید محمد احمدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد گفت: «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان و معاون رئیس جمهور این کشور فردا در راس یک هیئت عالی رتبه سیاسی کارشناسی عازم تهران می‌شوند.

سفیر ایران در عشق‌آباد تصریح کرد: ملاقات و مذاکرات جداگانه با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین اهداف سفر یک روزه وزیر امور خارجه ترکمنستان به تهران برنامه‌ریزی شده‌ است.

احمدی با اشاره به اینکه مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان، ریاست ترکمنی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد، گفت: وزیر خارجه ترکمنستان قرار است در جریان این سفر با «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی که ریاست طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی با کشور ترکمنستان را بر عهده دارد، نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد اضافه کرد: بررسی روند اجرای توافقات حاصله قبلی در سطوح مختلف، اجرای اسناد همکاری‌های دوجانبه و نیز چگونگی توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات همه جانبه میان «تهران» و «عشق‌آباد» از مهمترین موضوعات برنامه سفر کاری وزیر خارجه ترکمنستان به تهران برنامه ریزی شده‌ است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان