arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

حمایت آیت الله مکارم از طرح مجلس برای بانکداری بدون ربا

: بنده این طرح را مطالعه کرده و با حضور اعضای این گروه، نکاتی را به آنان عرضه داشتیم که امیدوارم این طرح در عمر باقیمانده مجلس نهم، در مجلس ارائه شود و به تصویب برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌ ا... مکارم‌شیرازی با حمایت از طرح جدید مجلس برای بانکداری بدون ربا گفت: امیدوارم طرح جامع بانکداری اسلامی در عمر باقیمانده مجلس نهم به تصویب برسد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حضرت آیت ا... مکارم شیرازی، صبح دیروز در درس خارج فقه به موضوع بانکداری اسلامی اشاره کردند و گفتند: بانکداری از غرب برای ما آمده و ما اسم اسلامی را برای آن گذاشته ایم که متأسفانه نه محاسن بانکداری غربی را دارد؛ و نه اسلامی است.

به گزارش انتخاب، این مرجع تقلید با بیان این مطلب که بانکداری امروز ما با مشکلات بسیاری رو به رواست، ابراز داشتند: برخی خیال می کنند که مشکل بانکداری امروز ما فقط جریمه و دیرکرد است؛ ولی در اصل با مشکلات بسیاری روبه رو است؛ اما این بشارت را به شما بدهم که اخیرا گروهی از نمایندگان مجلس که اغلب آنان روحانی هستند به همراه جمعی از حقوقدانان نشست هایی را برگزار کرده و طرح جامع بانکداری اسلامی را طی دو سال تهیه کرده اند که بسیار مناسب می باشد.

حضرت آیت ا... مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: بنده این طرح را مطالعه کرده و با حضور اعضای این گروه، نکاتی را به آنان عرضه داشتیم که امیدوارم این طرح در عمر باقیمانده مجلس نهم، در مجلس ارائه شود و به تصویب برسد. این مفسر قرآن کریم افزودند: این طرح نباید به مجلس آینده واگذار شود؛ چراکه ممکن است به درازا بینجامد و طولانی گردد.

معظم له تصریح کردند: مشکلات اقتصادی کشور بدون حل مشکلات نظام بانکداری سامان پیدا نخواهد کرد و باید برای رفع آن تلاش کرد. این مفسر قرآن کریم خاطرنشان ساختند: یکی از درآمدهای بانک ها، حساب جاری مردم است که از این پول، به دیگران وام داده شده و سود 25 تا 30 درصدی گرفته می شود و درآمد آن در جیب بانک قرار می گیرد؛ در حالی که اصل پول برای مردم بوده است. این استاد برجسته حوزه تأکید کردند: طرحی که این گروه برای بانکداری اسلامی به رشته تحریر درآورده، بسیار مناسب است و باید مسئولان بانکی و مجلسیان با همکاری و تعامل آن را به تصویب برسانند تا بتوان از مشکلات موجود کاست.

*خراسان
نظرات بینندگان