arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

واکنش کمیته عالی انقلاب یمن به حضور نظامی آمریکا

کمیته عالی انقلاب یمن روز شنبه با صدور بیانیه ای، حضور نیروهای آمریکایی در یمن را به منزله اشغالگری دانست و اعلام کرد که در برابر این اقدام، ایستادگی می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمیته عالی انقلاب یمن روز شنبه با صدور بیانیه ای، حضور نیروهای آمریکایی در یمن را به منزله اشغالگری دانست و اعلام کرد که در برابر این اقدام، ایستادگی می کند.

به گزارش انتخاب به نقل از  شبکه تلویزیونی المنار لبنان، کمیته مزبور در بیانیه خود ورود نیروهای آمریکایی به پایگاه هوایی العناد در استان لحج واقع در جنوب غربی یمن را محکوم کرد و آن را اقدامی خطرناک دانست.

این بیانیه در ادامه حاکی است: ملت آزاد یمن با هر قومیت، کمیته مردمی و ارتشی، حضور نیروهای بیگانه در کشور خود را تاب نمی آورند، زیرا حضور این نیروها را به منزله استعمار آشکار تلقی می کنند.

کمیته عالی انقلاب یمن همچنین جامعه جهانی را به دلیل سکوت خود، مسئول پیامدهای این اقدام دانست.

در بیانیه این کمیته آمده است: درحالی که تلاش های سیاسی برای پایان دادن به تجاوز و حصر در یمن به کار گرفته می شود، ما نیز در مقابل هر گونه اقدام خطرناکی که به واسطه ورود نیروهای آمریکایی در جنوب کشور روی دهد، مقاومت می کنیم.

کمیته مزبور در عین حال تاکید کرد که مردم یمن از توان رویارویی با خطر القاعده و داعش بدون مداخله خارجی برخوردار هستند.

کمیته عالی انقلاب یمن افزود: بار دیگر تکرار می کنیم که حضور نیروهای آمریکایی، اماراتی و کشورهای دیگر به منزله اشغالگری با هدف بهره برداری از ثروت کشور ما است.

براساس این گزارش، یمن از مارس 2015 با تجاوزگری بی رحمانه ائتلافی از کشورهای عربی به سرکردگی عربستان مواجه بوده است.

هزاران نفر در نتیجه حملات هوایی این ائتلاف کشته و زخمی شدند و حال آنکه اکثر آنها غیرنظامی بودند.

ریاض با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن که متحد نزدیک عربستان است، این تجاوزگری را آغاز کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان