arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

ادعای صداوسیما در باره افزایش مخاطبان شبکه های مختلف تلویزیون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کیهان نوشت:براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما میزان بینندگان تلویزیونی در سراسر کشور دو درصد و در تهران حدود پنج درصد افزایش داشته است.

با توجه به آمار ارائه شده در اين گزارش، شبكه يك سيما در سطح ملي بيشترين ميزان بيننده را در سال 88 (78 درصد) و كمترين مخاطب را در سال 92 ( 58/6 درصد) تجربه كرده است. ولي آمارهاي سال گذشته در مركز از افزايش 68/6 درصدي بينندگان اين شبكه،در سراسر كشور خبر مي دهد.

در تهران نيز آمار بينندگان شبكه هاي تلويزيوني از افزايش 9درصدي بينندگان شبكه يك خبر مي دهد.

شبكه دو سيما نيز در طول سال هاي 88 تا 93 با كاهش مخاطبان خود روبه‌رو بوده است، به طوري كه در طول اين سال‌ها ميزان بينندگان به مرور تا 19/1 درصد كاهش را نشان مي دهد. با مقايسه آمار دو ساله 93 ( 54/9 درصد) و سال  94 (67 درصد) شاهد افزايش تقريبا 13 درصدي مخاطبان اين شبكه هستيم.

با مطالعه آمار بينندگان شبكه هاي سه و چهار طي سال هاي 93 و 94 نيز به ترتيب افزايش 4 و 10 درصدي بينندگان ملاحظه مي شود. در ديگر شبكه‌ها  نيز افزايش 6 تا 10 درصدي مشاهده مي‌شود.

اين تحقيق برگرفته از نظرسنجي هاي  مركز پژوهش و سنجش افكار رسانه ملي است كه طي سال‌هاي 88 تا 94 انجام شده و در آن از جامعه آماري افراد بالاي 11 سال نمونه‌گيري شده است.

نظرات بینندگان