arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

زنان 30 دقیقه بیشتر از مردان می خوابند

مطالعه جدید تیمی از محققان نشان می دهد زنان در گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال در سراسر دنیا حدود ۳۰ دقیقه بیش از مردان می خوابند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مطالعه جدید تیمی از محققان نشان می دهد زنان در گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال در سراسر دنیا حدود ۳۰ دقیقه بیش از مردان می خوابند.

به گزارش انتخاب، تیمی از محققان دانشگاه میشیگان با استفاده از اپلیکیشن تلفن های هوشمند به بررسی عادات خواب زنان و مردان در ۱۰۰ کشور دنیا پرداختند.

آنها دریافتند زنان گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال حدود ۳۰ دقیقه بیشتر از مردان می خوابند درحالیکه مردان میانسال کمترین مدت زمان خواب را دارند و معمولا کمتر از ۷ تا ۸ ساعت توصیه شده می خوابند.

به گفته این محققان، افرادی که مدت زمان زیادی از روز در معرض نور خورشید قرار دارند در مقایسه با افرادی که مدت زمان زیادی در فضاهای بسته هستند، معمولا زودتر به رختخواب می روند و بیشتر می خوابند.

با وجود اطلاعات به دست آمده از هزاران نفر از ۱۰۰ کشور جهان، این تیم به آنالیز الگوهای خواب پرداخت. طیف میانگین مدت زمان خواب از حداقل حدود ۷ ساعت و ۲۴ دقیقه برای ساکنان کشورهای سنگاپور و ژاپن تا حداکثر ۸ ساعت و ۱۲ دقیقه برای ساکنان کشور هلند بود.

به گفته محققان، به ازای هر نیم ساعت خواب، اختلاف بزرگی از لحاظ عملکرد شناختی و سلامت بلندمدت اتفاق می افتد. از اینرو توصیه می شود افراد در طول روز خواب کافی ۷ تا ۸ ساعت داشته باشند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان