arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

تاکید قاهره بر لزوم لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه لیبی

رئیس جمهور مصر در دیدار با نخست وزیر لیبی ضمن تاکید بر لزوم لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه این کشور، حمایت‌ کشورش از شورای ریاستی لیبی و ارتش ملی این کشور را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس جمهور مصر در دیدار با نخست وزیر لیبی ضمن تاکید بر لزوم لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه این کشور، حمایت‌ کشورش از شورای ریاستی لیبی و ارتش ملی این کشور را اعلام کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از  روزنامه رای الیوم، علاء یوسف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، عبدالفتاح سیسی،‌ رئیس جمهور این کشور در دیدار با فائز السراج، رئیس شورای ریاستی لیبی و نخست وزیر این کشور در قاهره بر لزوم لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ارتش لیبی جهت کمک تاکید و اعلام کرد لغو این تحریم‌ها باعث می‌شود ارتش توان انجام مسئولیت‌های امنیتی خود به شکل کامل را داشته باشد.

وی اظهار داشت: حفظ و حمایت از نهادهای مختلف لیبی از جمله ارتش این کشور که امکان کنترل کامل بر اراضی لیبی، برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم را دارند، اهمیت بسیاری دارد.

سیسی در این دیدار گفت: تنها هدفی که مصر برای تحقق آن در لیبی تلاش می‌کند،‌ برقراری امنیت و ثبات و حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور است. مصر بر این باور است که راه‌حل سیاسی قطعا تنها راهکار قابل اجرا برای بحران لیبی است.

طبق اظهارات یوسف، نخست وزیر لیبی در این دیدار از تلاش‌های مستمر مصر برای برقراری امنیت و ثبات در لیبی و نیز حفظ تمامیت ارضی و حمایت از ثروت‌های ملی این کشور تقدیر کرد.

همچنین السراج تاکید کرد لیبی به دنبال تقویت مفهوم دولت و حفاظت از وحدت ملی خود بوده و در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی در این کشور بر همکاری جدی با کشورهای همسایه تاکید دارد.

در این دیدار تحولات لیبی و تلاش‌های انجام شده برای ایجاد سازش ملی بررسی و بر اهمیت تلاش برای تحقق وحدت سیاسی از طریق تایید هرچه سریعتر دولت توافق ملی از سوی پارلمان تاکید شد.

رئیس جمهور مصر نیز تاکید کرد که توافقنامه صخیرات با تمامی بندهایش باید اجرا شود تا دولت توافق ملی بتواند به مسئولیت‌های خود عمل کند.

علاوه بر این دو طرف بر لزوم اجرای توافقنامه‌های سیاسی و اقتصادی دو جانبه و افزایش هماهنگی‌ها و نیز دیدارهای متقابل هیات‌های رسمی و مردمی دو کشور با هدف تقویت روابط دو جانبه در تمامی زمینه‌ها تاکید کردند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان