arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

پزشکیان: برای نایب رئیسی در مجلس دهم هنوز تصمیم نگرفته‌ام/لاریجانی مزیت مدیریت 8 ساله مجلس را دارد

مسعود پزشکیان با اشاره به پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس، اعلام کرد: مردم دقیقاً عکس خواسته اصولگرایان عمل کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مسعود پزشکیان با اشاره به پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس، اعلام کرد: مردم دقیقاً عکس خواسته اصولگرایان عمل کردند.

به گزارش انتخاب، نماينده مجلس نهم يادآور شد که اصولگرایان در صداوسیما، نماز جمعه و حتی در همین مجلس، این شعار را مطرح می‌کردند که به هیچ‌عنوان به لیست اصلاح‌طلبان رای ندهید و این لیست را انگلیسی معرفی کردند. اما رای مردم پیام روشنی داشت. هنگامی که شورای نگهبان گروهی را تایید کرده، دیگر نمی‌توان آن‌ها را انگلیسی و ضدانقلاب معرفی کرد؛ چراکه شورای نگهبان به اندازه کافی فیلتر دارد. مردم پاسخ این انگ‌زدن‌ها را دادند و این مساله نیاز به تفسیر خاصی ندارد، بلکه تنها نیازمند چشمانی باز برای دیدن حقیقت است.

نماینده منتخب مردم تبریز در مجلس دهم در پاسخ به سوالی درباره گزینه‌های ریاست و هیات‌رئیسه در این مجلس نیز خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم همان‌طور که امروز در تمام محافل مطرح می‌شود، رئیس مجلس بعدی از میان عارف و لاریجانی انتخاب خواهد شد و در واقع هر دو به یک میزان برای نشستن بر کرسی ریاست مجلس، شانس دارند.

پزشکیان با تاکید بر این‌که هرکدام از دو نامزد ریاست، از مزیت‌هایی برخوردار هستند، گفت: آقای عارف از تجربه اجرایی بالاتری نسبت به لاریجانی برخوردار است و لاریجانی نیز تجربه اداره مجلس را دارد. در واقع در شرایطی که لاریجانی تجربه حضور هشت‌ساله در راس مجلس را در کارنامه دارد، عارف نیز معاونت ریاست‌جمهوری و فعالیت در سطح وزارت را پشت سر گذاشته‌ است و هر کدام از این مسائل، مزایا و معایبی است که می‌تواند یک‌طرف را نسبت به دیگری تقویت کند.

او بیان این‌که انتخاب اعضای هیات‌رئیسه مجلس به رای نمایندگان بستگی دارد و نمی‌توان با قطعیت درباره آن پیش‌بینی کرد، در واکنش به پویش مردمی «دعوت از پزشکیان برای حضور در انتخابات هیات‌رئیسه»، گفت: شنیده‌ام که بچه‌ها فعالیت می‌کنند و در مجلس هم برخی دوستان به بنده لطف دارند و تاکید دارند که نامزد شوم اما هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام.

نماینده مردم تبریز در مجلس نهم اضافه کرد: در ادوار گذشته هم همین اصرار دوستان منجر به حضور بنده در صحنه بود و اکنون نیز باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً رئیس مجلس در صحن انتخاب می‌شود، گفت: حتماً هر دو نامزد اصلی در حال انجام رایزنی هستند و اساساً تصور این‌که بدون لابی‌گری بتوان کاری را در مجلس پیش برد، تصور کودکانه‌ای است اما من خبر دقیقی از این لابی‌ها ندارم. من آن‌چنان اهل لابی‌گری نیستم و آن‌چنان از جزئیات این رایزنی‌ها باخبر نیستم. مهم این نیست که رئیس باشی، بلکه مهم این است که بتوانی از امکان ریاست برای کار کردن استفاده کنی.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان