arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

مدافعان حرم آماده باز پس‌گیری خان طومان می‌شوند

نیروهای مقاومت و مدافع حرم با مستقر شدن در حومه شهرک حمیره در جنوب شرق حلب، خود را آماده بازپس گیری منطقه خان طومان کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نیروهای مقاومت و مدافع حرم با مستقر شدن در حومه شهرک حمیره در جنوب شرق حلب، خود را آماده بازپس گیری منطقه خان طومان کرده‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از پرس تی وی، تعداد زیادی از نیروهای مقاومت از جمله تیپ فاطمیون، رزمندگان مقاومت حزب الله لبنان و نیروهای مدافع حرم در حومه شهرک حمیره واقع در جنوب شرق خان طومان در جنوب استان حلب سوریه مستقر شده و خود را آماده عملیات باز پس گیری این منطقه راهبردی می‌کنند.

در همین حال یک منبع میدانی در حلب گفت عملیات آزادسازی خان طومان به دلیل شرایط نامساعد جوی هنوز آغاز نشده است.

وی افزود: «عناصر تروریستی نیز با بیش از 8 هزار نیرو در منطقه حضور دارند و از طریق مرز ترکیه و استان ادلب تجهیزات پیشرفته در اختیار آنان قرار می‌گیرد.»

این منبع میدانی با اشاره به لزوم هوشیاری جبهه مقاومت در برابر جنگ رسانه‌ای دشمنان، گفت: «نیروهای مقاومت عزم خود را برای بازپس گیری خان طومان و آزادسازی مناطق دیگر در حومه جنوب استان حلب جزم کرده‌اند.»

وی با بیان اینکه جنگنده‌های سوری و روسی مواضع تروریست‌ها را در مناطق معراته، ابوریل و المسطاوی هدف قرار داده‌اند، گفت ارتش سوریه از روز شنبه عملیات آزادسازی این مناطق را آغاز کرده است و عناصر تروریستی از بسیاری از این مناطق راهبردی فرار کرده‌اند.


براساس گزارش‌ها روز جمعه (17 اردیبهشت) به فاصله دو ساعت از اعلام رسمی آتش بس فراگیر در حلب، تروریست‌های گروه جبهه النصره، وابسته به القاعده خان ‌طومان را در نزدیکی شهر حلب تصرف کردند.

در حال حاضر تروریست‌ها الخالدیه و خان طومان را اشغال کرده‌اند و ارتش سوریه نیز عملیات بازپس گیری این مناطق را آغاز کرده است.

روز چهارشنبه (15 اردیبهشت) امریکا و روسیه در پی مذاکره با دولت و معارضان سوری، دربارۀ برقراری آتش بس در شهر حلب به توافق دست یافتند.

طرف‌‎های درگیر در سوریه توافق کردند تا آتش بس شکننده‌ای که از روز جمعه (10 اردیبهشت) در استان‌های لاذقیه و دمشق برقرار شده بود، در حلب نیز اجرا شود، اگرچه گزارش‎هایی از درگیری‏‌ در این شهر کماکان منتشر می‌شد.

آتش بس شکننده در سراسر سوریه، بدون دربرگفتن گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره (شاخه گروه القاعده در سوریه)، از 8 اسفند 1394 با میانجیگری روسیه و امریکا برقرار شد.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور آواره شده‌اند.
نظرات بینندگان