arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

چرا عارف در دومین روز از همایش لاریجانی شرکت نکرد؟/دیدار فشرده با مراجع در قم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صبح امروز؛ محمدرضا عارف وارد قم شد و ضمن زیارت حضرت معصومه (س) با برخی از علما و مراجع دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، او در ساعات اولیه صبح امروز به دیدار آیت الله شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی در ایران رفت و پس از آن با آیت الله گرامی از مراجع تقلید شیعه در قم دیدار و کرد. آیت الله گرامی خطاب به او گفت: وقتی شنیدم در تهران کاندیدای انتخابات شدید خوشحال شدم و از اینکه نفر اول تهران شدید خوشحال‌تر شدم. شما الحمدلله بسیار با نشاط هستید و برای کشور منشا خیر هستید.

محمدرضا عارف نیز در این دیدار ضمن آرزوی سلامتی برای آیت الله گرامی، اظهار داشت: ‌ معتقدیم جایگاه مراجع تقلید باید حفظ شود. واقعیت این است که اکثریت منتخبان مجلس دهم در مسیر عقلانیت گام بر می‌دارند و از این رو نسبت به مجلس دهم بسیار امیدواریم.

دیدار با آیت الله صافی گلپایگانی و جوادی آملی از برنامه‌های پیش از ظهر محمدرضا عارف به شهر قم خواهد بود. عارف عصر امروز نیز به دیدار حضرات آیات، موسوی اردبیلی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی و صانعی خواهد رفت.

گفتني است منتخب اول مردم تهران در انتخابات مجلس دهم، پس از زیارت بارگاه کریمه اهل بیت (ع)، بر سر مراجع فقید شیعه و علمای مدفون در صحن حرم حضرت معصومه (س) از جمله مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی، مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری، مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی، مرحوم آیت‌الله العظمی آملی لاریجانی، مرحوم آیت‌الله مشگینی، مرحوم آیت‌الله شهید مطهری و... حاضر شد و با نثار فاتحه، به مقام آنان ادای احترام کرد.

 اگرچه محمدرضا عارف روز گذشته در همايش فرآين قانونگذاري که به ابتکار علي لاريجاني رئيس مجلس برگزار شده بود، شرکت کرد، اما در دومين روز اين همايش حضور نيافت و به قم رفت.
نظرات بینندگان