arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

سیف: به دنبال کاهش نرخ سود بانکی هستیم

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه به دنبال کاهش سود بانکی هستیم، افزود: به دلیل کاهش تورم و مشکلات بانکی، هنوز سود کاهش نیافته اما امیدواریم با راهکار جدیدی که شورای پول و اعتبار مصوب کرده است به نتایج خوبی دست یابیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه به دنبال کاهش سود بانکی هستیم، افزود: به دلیل کاهش تورم و مشکلات بانکی، هنوز سود کاهش نیافته اما امیدواریم با راهکار جدیدی که شورای پول و اعتبار مصوب کرده است به نتایج خوبی دست یابیم.

به گزارش انتخاب، «ولی الله سیف» امروز در همایش «فرایند قانونگذاری؛ الزامات و راهکارها» در محل مجلس قدیم اعلام کرد در فضای پسابرجام به دنبال تک نرخی کردن ارز هستیم و افزود: با توجه به اینکه مجلس در مسیر رسیدن به اهداف پولی و بانکی از جایگاه مهمی برخوردار است، باید در این زمینه همکاری مثبتی بین دولت و مجلس انجام شود.

وی با بیان اینکه دولت توانسته تورم حدود 40 درصدی را به 11 درصد کاهش دهد، افزود: در این مسیر امیدواریم بتوانیم با سرعت به سمت تک نرخی شدن تورم حرکت کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی، یکی از توفیقات دولت در سال جاری را ثبات در بازار ارز همراه با آرامش و مدیریت در سال گذشته عنوان کرد و گفت: باوجود افت قیمت در بازار نفت، دولت در حوزه پولی و بانکی و بازار ارز، ثبات ایجاد کرد و امیدواریم بتوانیم این پایداری را حفظ کنیم.

سیف افزود: بانک مرکزی در نظام پولی و بانکی وظیفه ترسیم نقشه راه منابع پولی در کشور و گردش درست حجم پول در اقتصاد را دارد. همچنین در حوزه اقتصاد مسئولیت ها و وظایفی دارد که ما در بانک مرکزی برنامه ریزی و اولویت بندی برای نیل به آنها حرکت می کنیم.

وی، وظیفه اصلی بانک مرکزی را ایجاد ثبات در اقتصاد کلان و پایدار بودجه ای کشور عنوان کرد و گفت: فعالیت های بانک مرکزی مشتمل بر 39 برنامه و 150 اقدام در برنامه ششم توسعه است که باید به آن برسیم.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال کاهش سود بانکی هستیم، افزود: به دلیل کاهش تورم و مشکلات بانکی، هنوز سود کاهش نیافته اما امیدواریم با راهکار جدیدی که شورای پول و اعتبار مصوب کرده است به نتایج خوبی دست یابیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه نرخ تورم و سود بانکی پس از ورود بانک مرکزی براساس مجوز شورای پول و اعتبار، کاهش یافت، ادامه داد: مهمترین کار بانک مرکزی هدایت منابع بانکی محدود، به فعالیت های مثبت بانکی است که ارزش افزوده دارد.

وی گفت: در سال 95 به دنبال یکسان سازی نرخ ارز هستیم زیرا در فضای پسابرجام و به صورت اندک اندک، این امکان برای ما به وجود آمده تا بتوانیم به منافع ارزی دسترسی پیدا کنیم تا بتوانیم مانور لازم را برای جلوگیری از رانت و فساد در این زمینه بگیریم.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان