arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

انهدام چندین باند گروگانگیری اتباع بیگانه توسط وزارت اطلاعات و ناجا

دادخدا سالاری افزود: مجرمین از این پس باید در انتظار مجازات شدید محاربه بوده و در جهت حفظ آبروی ایران و ایرانیانقوه قضائیه با معدود قانون شکنان با شدت و قاطعیت و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد نمود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان گفت: برای تعدادی از باندهایی که اقدام به ربایش و گروگان گیری برادران افاغنه نموده بوده اند به عنوان محاربه کیفر خواست صادر و پرونده ها جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی ارسال گردیده است.

به گزارش انتخاب، دادخدا سالاری افزود: مجرمین از این پس باید در انتظار مجازات شدید محاربه بوده و در جهت حفظ آبروی ایران و ایرانیانقوه قضائیه با معدود قانون شکنان با شدت و قاطعیت و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد نمود.

ویضمن اشاره به کارهای صورت گرفته در زمینه مبارزه با باندهای گروگان گیری بیان نمود: اداره کل اطلاعات استان کرمان و فرماندهی انتظامی استان با حساسیت و من باب تکلیف دینی به این موضوع ورود پیدا نموده. و در چندین عملیات باند های عمده گروگان گیر شناسایی ،متلاشی و مجرمین دستگیر و تحویل دستگاه قضایی استان گردیده اند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان از تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان و ماموران انتظامی استان کرمان که در جهت برقراری نظم و امنیت تلاش می نمایند تشکر به عمل آورد.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان تاکید کرد: این تصور غلط که در ذهن برخی مجرمین شکل گرفته است که گروگان گیری افاغنه ای که به صورت غیر مجاز وارد کشور می شدند مجازات سنگینی ندارد ولی در قوانین ایران در فعل مجرمانه گروگان گیری فرقی بین ایرانی و غیر ایرانی نبوده و هرکس وارد قلمرو جمهوری اسلامی گردد جان و مال او مورد حمایت قانون و عدلیه قرار گرفته و فرقی بین ایرانی و غیر ایرانی نمی باشد.

وی عنوان کرد:با توجه به نقش مدعی العموم برای صیانت از امنیت احاد جامعهو ساکنانمرزهای جمهوری اسلامی ایران اعم از ایرانی و غیر ایرانی و در جهت برخورد با پدیده مجرمانه ایجاد ناامنی از طریق تیر اندازی و گروگان گیری و به خصوص پدیده مجرمانه نوظهور ربایش و گروگانگیری افاغنه پرونده این مجرمین سازمان یافته تحت عنوان اقدام علیه امنیت داخلی کشور راهزنی مسلحانه در دادسرای کرمان بصورت ویژه مورد رسیدگی قرار والنهایه برای برخی ازاین باندها که اقدام به گروگان گیری برادران افاغنه نموده بوده اند به عنوان محاربه کیفر خواست صادر و پرونده ها جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی ارسال گردیده است.

این مقام ارشد قضائی استان کرمانضمن هشدار به مجرمین و گروگان گیران افاغنه گفت :گروگان گیری برادران افغانی که هم زبان و هم دین ما بوده و در اثر مصائب و جنگ ها ناچار به ترک وطن و آواره گردیده اند اذیت و آزار آنان برخلاف تعلیمات اسلامی ، مروت و انصاف ما ایرانیان که از قدیم و ایام به جوانمردی و مردانگی شهره جهانیان بوده ایم می باشد برای ملت بزرگ ایران مایه ننگ است که آواره ای را برای طلب پول گروکشی نمایند.

دادستان کرمان بیان داشت:مجرمین از این پس باید در انتظار مجازات شدید محاربه بوده و در جهت حفظ آبروی ایران و ایرانیانقوه قضائیه با معدود قانون شکنان با شدت و قاطعیت و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد نمود.

سالاری در همین رابطه اعلام کرد:با توجه به اینکه بازپرسان رسیدگی کننده به پرونده های گروگان گیری اتباع کشور افغانستان عمل برخی از باندهای گروگان گیر را از مصادیق محاربه و افساد فی االارض تشخیص و بر همین مبنا کیفر خواست به عنوان دادگاه انقلاب صادر گردیده و هر چند تشخیص اینکه چه نوع مجازاتی باید برای متهمین تعیین گردد بر عهده مقامات محترم دادگاه است ، اما یکی از مجازات های تعیین شده برای فعل مجرمانه محاربه اعدام می باشد.

نظرات بینندگان