arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

شهادت مخترع دستگاه تفحص پیکرهای شهدا در انفجار مین

محمد پازوکی طرودی، مخترع بسیجی در حین آزمایش اختراع خود به خیل شهدای جستجوگر مفقودین پیوست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد پازوکی طرودی، مخترع بسیجی در حین آزمایش اختراع خود به خیل شهدای جستجوگر مفقودین پیوست.

به گزارش انتخاب، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: شهید محمد پازوکی طرودی پنج روز پس از انفجار مین والمری که در ارتفاعات کانی مانگا (پنجوین عراق) و در جریان تفحص شهدا به وقوع پیوست، شربت شهادت نوشید.

به رغم تلاش پنج روزه کادر پزشکی این بسیجی مخترع به دلیل شدت جراحات وارده در اثر انفجار مین در 13 اردیبهشت، شب گذشته 18 اردیبهشت‌ ماه به شهدای هشت‌سال دفاع مقدس پیوست.

 مراسم تشییع شهید پازوکی فردا دوشنبه ۲۰اردیبهشت ماه در شهر سمنان برگزار می‌شود.

همچنین مراسم استقبال از پیکر شهید محمد پازوکی طرودی ساعت 6 عصر امروز 19 اردیبهشت در کوشک سمنان و آئین وداع با این شهید والامقام هم بعد از نماز مغرب و عشاء در امامزاده یحیی (ع) برگزار می‌شود.

مراسم تشییع شهید "محمد پازوکی طرودی" نیز ۲۰ اردیبهشت ساعت 10 صبح از معراج شهدا به سمت امامزاده یحیی (ع) در شهر سمنان برگزار می‌شود.

علاوه بر این مراسم تذکری فردا شب (20 اردیبهشت) بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان اعظم گلزار شهدای سمنان و مراسم سوم و هفتمین شهادت وی ساعت چهار تا شش عصر روز پنجشنبه در شبستان اعظم گلزار شهدای سمنان برگزار می‌شود.

محمد پازوکی طرودی که موفق به اختراع دستگاه استخوان یاب و جسد یاب شده و پیش از این به عنوان کارگر نمونه انتخاب و از سوی رئیس‌جمهور نیز مورد تقدیر گرفته بود چند وقتی بود که در کنار گروه‌های تفحص در کشور عراق مشغول جست‌و‌جو برای پیدا کردن بقایای پیکر شهدای هشت سال جنگ تحمیلی بود.

این مبتکر سمنانی همچنین چندین اختراع دیگر از جمله ساخت دستگاه تشخیص دهنده ویروس، باکتری و انگل را نیز در کارنامه خود داشت.

از این شهید والامقام یک دختر 14 ساله و پسری یک ساله به یادگار مانده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان