arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

لیبی خواستار تایید لغو تحریم تسلیحاتی از سوی کشورهای عربی شد

از سوی دیگر نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب بر تمایل این اتحادیه به هماهنگی برای ثبیت امینت لیبی و حفظ وحدت این کشور تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس شورای ریاستی دولت وحدت ملی لیبی روز یکشنبه از کشورهای عربی خواست که لغو تحریم تسلیحاتی لیبی و آزاد کردن دارایی های بلوکه شده دولت را تایید کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از  پایگاه خبری الیوم السابع، سراج در سخنرانی خود در میان اعضای دائم اتحادیه عرب تاکید کرد که دولت وحدت ملی قانونی متعلق به تمام لیبیایی هاست.

وی با بیان این که، «ما جدای از جهان نیستیم»، افزود: تروریست ها کشور و ملیت مشخصی ندارند و لیبی به مبارزه با گروه تروریستی داعش ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب بر تمایل این اتحادیه به هماهنگی برای ثبیت امینت لیبی و حفظ وحدت این کشور تاکید کرد.

وی افزود: اتحادیه عرب از زمان شروع انقلاب لیبی از دولت و ملت این کشور حمایت کرده است.
العربی از جامعه بین الملل تلاش برای حفظ وحدت و یکپارچگی لیبی را خواستار شد.

سقوط حکومت معمر قذافی در سال 2011 تاکنون، لیبی را صحنه هرج و مرج و ناآرامی کرد، به گونه ای که دو دولت به موازات یکدیگر در این کشور شکل گرفته است.

دولت وحدت ملی به ریاست فایز السراج به مرکزیت طرابلس که مورد حمایت مجامع جهانی است و دولت دیگر موسوم به دولت طبرق به مرکزیت شهری به همین نام و به ریاست «عبدالله الثنی» در شرق لیبی تشکیل شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان