arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

مکالمه مجازی با ردیابی حرکات چشم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت آمریکایی آی فلوئنس(Eyefluence) فناوری ردیابی حرکات چشم با اشعه لیزر را برای افزایش کیفیت رابط کاربری نمایشگرهای واقعیت مجازی معرفی کرد.

به گزارش دیلی میل، با استفاده از فناوری ردیابی چشم با اشعه لیزر می‌توان از حرکات چشم به منظور پیشگویی کلمات و در نهایت ارتباط‌سازی بی‌کلام در دنیای مجازی استفاده کرد.

سخنگوی شرکت آی فلوئنس در این باره گفت: مهم‌ترین مزیت سیستم ردیابی حرکات چشم ایجاد تحول در فناوری هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. به کمک فناوری جدید انتظار می‌رود تا هزینه ساخت این وسایل کاهش یابد.

مهم‌ترین وجه تمایز فناوری ردیابی حرکات چشم با فناوری رایج امکان صدور فرمان‌های مختلف تنها با حرکات چشم است.

فناوری جدید پیشگویی کلمات با حرکات چشم در واقع یک ایده کمکی برای افزایش کیفیت تجربه کاربران هنگام استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است چرا که با این فناوری کاربران می‌توانند تنها با چرخاندن چشم‌ها و پلک‌زدن دستورات لازم را به سیستم منتقل کنند. اما در هدست‌های معمولی باید با فرمان‌های صوتی و حرکات فیزیکی دستورات لازم را اجرا کرد.

اگرچه شرکت سازنده هنوز اطلاعات کاملی در مورد جزئیات این سیستم منتشر نکرده است، اما مدیر شرکت آی فلوئنس از عملکرد صحیح این فناوری کاملا اطمینان دارد.

جیم مارگراف، مدیر ارشد شرکت آی فلوئنس اظهار کرد: عملکرد فناوری ردیاب‌ حرکات چشم با اشعه لیزر به بیان ساده یعنی هر آنچه که کاربران با حرکات انگشت در گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهند را می‌توان با حرکات چشم در فناوری واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده اجرا کرد.

وی افزود: با فناوری جدید می‌توان دستورات ذهنی کاربران را با حرکات چشم به سیستم منتقل کرد. در واقع هنگام حرکت چشم و ثابت شدن بر روی آیکون یا هر محلی در صفحه نمایش سه‌بعدی، فناوری ردیابی حرکات چشم محل تمرکز چشم را به سرعت تشخیص داده و از نیت کاربر با خبر می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان