arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

ژاپن آماده مداخله در نوسانات ين

وزير دارايي ژاپن از آمادگي اين كشور براي مداخله در نوسانات ارزش ين واحد پول اين كشور در برابر ساير ارزها خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزير دارايي ژاپن از آمادگي اين كشور براي مداخله در نوسانات ارزش ين واحد پول اين كشور در برابر ساير ارزها خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاري كيودو، تارو آسو در كميته بازرسي مجلس مشاوران اين كشور اظهار كرد: نوسانات سريع در بازار ارز نامطلوب بوده ضمن اينكه رشد ارزش ين در ماه آوريل بيش از اندازه بوده است.
ارزش دلار آمريكا در آوريل گذشته تا 105 ين پايين آمد كه در 18 ماه گذشته بي سابقه بود و بانك مركزي براي جلوگيري از افزايش ارزش ين سياست پولي انبساطي را در دستور كار خود قرار داد.
آسو اضافه كرد: به رغم اينكه آمريكا ژاپن را در ليست نظارتي «دستكاري ارز خارجي» قرار داده اما واشنگتن لحاظ نكرده است كه سياست ارز خارجي توكيو عادلانه خواهد بود و اين كشور دوست ندارد اقدام متقابل انجام دهد.
كيكو ايواته معاون بانك ژاپن نيز در اين كميته گفت: به رغم اين اقدام آمريكا، سياست پولي بانك مركزي ژاپن محدود و متوقف نخواهد شد.
پيش از اين نيز وزير دارايي ژاپن ضمن ابرازنگراني از قدرت گرفتن ين در برابر دلار ، نسبت به اقدامات سوداگرانه در بازار ارز هشدار داده بود.
تارو آسو گفته بود كه قدرت گرفتن ين در برابر دلار به ارزش پنج ين ظرف دو روز، از وجود اقدامات يك طرفه و سوداگرانه در بازار ارز خبر مي دهد.
ين قوي اقتصاد ژاپن را كند و هزينه كارگاه هاي محلي را افزايش مي دهد و اين امر به اقتصاد ژاپن ضربه مي زند.
تارنماي «ديلي ركورينگ» نيز در مطلبي تحت عنوان «راز پيمان شانگهاي» عنوان كرده بود كه افزايش ارزش ين در برابر دلار، برنامه اي از پيش طراحي شده از سوي برخي شركت هاي خارجي است تا شركت هاي بزرگ ژاپني را كه در عرصه بين المللي تجارت مي كنند با ورشكستگي مواجه و سهام اين شركت ها را به قيمت ناچيز تصاحب كنند.
نظرات بینندگان