arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

کیم جونگ اون، پرچم سفید را بالا برد یا شاخه زیتون؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر کره شمالی با اظهارتی تازه بار دیگر تیتر رسانه ها شد، کیم جونگ اون با جهان صلح می کند؟

خبرگزاری اسپونتیک روسیه در گزارشی می گوید ممکن است کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دست اتحاد به سوی همسایه جنوبی دراز کند کما اینکه در روزهای اخیر نرمش مواضع رهبر کره شمالی را متوجه شده ایم اما باید دید، کره جنوبی پیشنهاد همسایه جسور شمالی را می پذیرد؟

پس از پایان جنگ جهانی دوم که این منطقه (کره) تقسیم به جنوبی و شمالی شد ، قسمت شمالی باب ناسازگاری با قسمت جنوبی داشت چرا که آنها با سیاست های یک دیگر کنار نمی آمدند، قسمت جنوبی متمایل و تحت قیومیت آمریکا بود و قسمت شمالی تحت قیومیت شوروی سابق، این تنش و مناقشات پس از سال 1945 (پایان جنگ جهانی دوم- پیروزی متفقین) که پایانی بر حکمرانی 35 ساله ژاپن بر کره ای ها بود همچنان ادامه دارد، این تنش پس از آنکه کره شمالی پرده از تاسیسات موشکی و هسته ای خود برداشت بیشتر شد و متحمل شدیدترین تحریم های جهانی قرار گرفت.

در این میان آمریکا حضور نظامی خود را در این منطقه افزایش داد و سر آغازی شد برای تهدید نظامی یکدیگر، پیونگ یانگ پس از آزمایش موشکی خود که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارد واشنگتن را تهدید به حمله هسته ای کرد اما از این تهدید دو هفته ای نگذشت که رهبر این کشور موضع خود را نرم کرد و اعلام کرد استفاده از این تسلیحات خط قرمزی هم دارد! وی اعلام کرد اگر به ما حمله کنید مجبور هستیم از سلاح هسته ای استفاده کنیم در غیر این صورت ما خواهان صلح هستیم! اظهاراتی غیر منتظره از یک رهبری با تصمیمات غیر منتظره! بله کیم جونگ اون بار دیگر تیتر رسانه های خارجی شد! رهبر کره شمالی پرچم سفید را بالا برد یا شاخه زیتون؟

در این زمنیه خبرگزاری اسپونتیک نوشته است: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در جریان سخنرانی گردهمایی احزاب کارگری اعلام کرد که باید مذاکرات برای متحد کردن کره شمالی و جنوبی را آغاز کرد، حتی اگر برای اجرای این تصمیم متوسل به زور شویم.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از آژآنس تلگراف مرکزی کره می نویسد که اتحاد ملی در کره شمالی موضوعی مهم و فوری برای احزاب است.

 حزب تمام مردم کره را به مبارزه برای اتصال ملی بر مبنای ایده ها و خط مشی مستقل و پیشنهاد تشکیل جمهوری کنفدراسیون دموکرات کره دعوت می کند. گردهمایی احزاب کارگری که در کره شمالی به پایان رید، اولین برنامه بزرگ ابعاد و خارق العاده از سال 1980 به شمار می رود.


همسایه جنوبی واکنش نشان داد؛ هرگز پیونگ یانگ را به عنوان دولتی هسته ای به رسمیت نمی شناسیم

وزارت دفاع کره جنوبی در پاسخ به دعوت رئیس جمهوری کره شمالی برای آغاز مذاکرات نظامی بین دو کشور اعلام کرد که هرگز پذیرای پیونگ یانگ به عنوان یک قدرت مجهز به تسلیحات هسته ای نخواهد بود.

به گزارش  خبرآنلاین، مهر به نقل از یونهاپ نیوز گزارش داد: وزارت دفاع کره جنوبی امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هرگز کره شمالی را در قالب یک کشور مجهز به تسلیحات هسته ای به رسمیت نشناخته و به نظام اعمال فشار از راه تحریم های شدید علیه دولت پیونگ یانگ ادامه خواهد داد.

این وزارتخانه در عین حال دعوت «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را مبنی بر لزوم مذاکرات نظامی بین دو کشور غیر صادقانه خوانده و از پیونگ یانگ خواست تا با توقف رفتارهای تحریک آمیز دست از تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته ای بردارد.

لازم به ذکر است که «جونگ اون» دیروز یکشنبه در دومین روز از برگزاری کنگره حزب حاکم کارگران از تمایل برای بهبود روابط با کشورهای متخاصم به شرط احترام به تمامیت ارضی کره شمالی سخن گفته و از سرگیری مذاکرات نظامی با سئول را برای رسیدن به صلح و آشتی پایدار در شبهه جزیره کره خواستار شده بود.

در پاسخ به این دعوت، «مون سانگ گیون» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت: موضع سئول و جامعه بین الملل همواره بر عدم پذیرش کره شمالی به عنوان یک کشور مجهز به تسلیحات هسته ای متمرکز بوده است. به همین دلیل، کره جنوبی به تلاش های خود برای اعمال فشار به پیونگ یانگ از راه تحریم های شدید ادامه می دهد.

وی ادامه داد: اگرچه راه مذاکره همواره باز است اما پیش از آن کره شمالی باید به اقدامات تحریک آمیز خود خاتمه داده و رفتاری صادقانه داشته باشد.

مادامیکه کره شمالی خود را یک کشور مجهز به تسلیحات هسته ای خوانده و رفتارهای تحریک آمیز ارائه می دهد، نمی توانیم آن را صادق بنامیم.

سئول بیم آن را دارد که مبادا پیونگ یانگ از مذاکرات نظامی بین دو کشور به عنوان ابزاری برای اعمال فشار و واداشتن کره جنوبی به برچیدن بلندگوهای مرزی خود استفاده کند. سئول از این بلندگوها به عنوان حربه جنگ تبلیغاتی علیه کره شمالی استفاده می کند تا وصف لذایذ زندگی مدرن را به گوش مردم آن سوی مرز برساند.


ژاپن هم به پشتیبانی از متحد استراتژیک خود واکنش نشان داد: کره‌شمالی را به عنوان یک کشور هسته‌ای قبول ندارد

سخنگوی ارشد دولت ژاپن در اظهاراتی مخالفت توکیو را با پذیرش کره شمالی به عنوان یک کشور هسته‌ای اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: یوشیهیدا سوگا، سخنگوی ارشد دولت ژاپن اعلام کرد: پذیرش کره شمالی به عنوان یک کشور هسته‌ای از سوی ژاپن غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: کره شمالی باید سریعا تمام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کند، پذیرش چنین وضعیتی غیرقابل قبول است.

این اظهارات در پی این اعلام شد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی وعده داد که مسئولیت خود را به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای به جا آورد و پیونگ یانگ از سلاح هسته‌ای استفاده نکند مگر اینکه تمامیت ارضی این کشور مورد تعرض قرار گیرد.

رهبر کره شمالی خیلی دیر سر عقل آمده است!

به گزارش خبر آنلاین، گزارش های چند وقت اخیر از این کشور حاکی از آن است که این رهبر خام و جوان خیال صلح دارد، کما اینکه روز گذشته در تصمیمی غیر قابل پیشبینی خط قرمز استفاده از سلاح هسته ای کشورش را اعلام کرد که با سیاست های این کشور این تصمیم کمی دور از انتظار بود، زرمایش های متعدد آمریکا و کره جنوبی  این کشور را بیش از پیش مصمم کرده بود تا تسلیحات هسته ای خود را به روز کند و با هر آزمایش واشنگتن را به حمله هسته ای تهدید می کرد. اما چه شده است که این کشوری که درهای جهان را به روی خود بسته است و لقب مخوف ترین پایتخت جهان را به خود اختصاص داده است به یک باره موضع خود را تغییر داده است؟ آیا رهبر کره شمالی دیر سر عقل امده است و آیا در این راه موفق خواهد شد و درهای صلح را به روی جهان باز خواهد کرد؟

نظرات بینندگان