arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

قالیباف باید درباره ضیافت شام نمایندگان مجلس نهم به شورای شهر توضیح دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهردار تهران باید دلیل برگزاری ضیافت شام برای نمایندگان مجلس نهم و خانواده هایشان را توضیح دهد، گفت: اعضای شورای شهر مخالف برگزاری این گونه مجالس با استفاده از اعتبارات شهرداری هستند.

محسن سرخو با اشاره به اینكه اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری این ضیافت شام نبودند، افزود: صرف هزینه برای برگزاری این گونه مجالس در سالی كه بودجه شهرداری تهران با هدف اجرای پروژه ها و برنامه های عمران شهری و رفع عقب ماندگی ها، انقباضی بسته شده هیچ ضرورتی ندارد.

به گزارش ایرنا، عضو كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح كرد: شورای شهر مجوزی در خصوص صرف هزینه به منظور برگزاری این قبیل ضیافت ها صادر نكرده است.
وی با اشاره به مشكلات شهرداری در زمینه اجرای برنامه های حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: خط هفت مترو كه بر اساس برنامه باید سال گذشته تكمیل و به بهره برداری می رسید، هنوز تمام نشده است.

به گفته سرخو، عملیات اجرایی خط شش مترو نیز باید تا پایان سال جاری تكمیل و به بهره برداری برسد، كه اتمام آن تا پایان سال بعید به نظر می رسد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح كرد: در چنین شرایطی صرف هزینه از بودجه شهرداری برای برگزاری ضیافت شام، نه تنها ضروتی ندارد بلكه كاملا غیرمنطقی است.

سرخو با اشاره به اینكه در سالی كه با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده باید از هزینه های غیرضروری پرهیز كرد افزود: نشست با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدامی خوب و قابل توجه است اما برگزاری ضیافت شام با صرف هزینه زیاد از محل اعتبارات شهرداری، هیچگونه توجیهی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح كرد: به طور قطع اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی روز سه شنبه(فردا) شورا در خصوص برگزاری این ضافت، به شهردار تذكر خواهند داد.
به گفته وی، به طور حتم شهردار و یا نمایندگان شهرداری تهران نیز در جلسه فردا در خصوص دلایل و ضرورت برگزاری این ضیافت شام به نمایندگان شورا توضیح خواهند داد.

وی افزود: باید مشخص شود كه آیا شهردار تهران اجازه دارد از محل اعتبارات شهرداری برای انجام فعالیت های سیاسی هزینه كند.

برگزاری ضیافت شام شهردار تهران برای نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن بازتاب رسانه ای، منجر به اظهارنظر و واكنش منفی برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شده است. 

نظرات بینندگان